Novela vyhlášky o pouliční reklamě upravuje i šíření reklamy pomocí plachet a převěsů na domech.

Novela vyhlášky o pouliční reklamě upravuje i šíření reklamy pomocí plachet a převěsů na domech. | foto: Radim Knapp

Konec kostýmů, plachty jen na lešení. Praha omezuje pouliční reklamu

  • 12
Už žádní lidé převlečení do reklamních kostýmů, žádné rozdávání brožur a katalogů v ulicích. Od 1. ledna bude v Praze platit zpřísněná vyhláška o pouliční reklamě, která výše zmíněné formy propagace zakazuje.

„Cílem novelizace je omezit ty formy reklamy, které výrazně zasahují a ovlivňují podobu veřejných prostranství. A také rozšířit území působnost tohoto nařízení,“ vysvětlil radní Lukáš Manhart. 

Novela kromě zákazu reklamních kostýmů a rozdávání brožur na katalogů na veřejných prostranstvích upravuje také umístění reklamních plachet na domy. Ty budou nově povolené jen na stavebním lešení u domů, které se rekonstruují. 

Reklama navíc nesmí přesáhnout 20 procent z plochy plachty - na zbytku musí být vyobrazen objekt, který plachta zakrývá. „Jiné případy nebudou přípustné,“ zdůraznil Manhart s tím, že tomu, kdo nařízení poruší, hrozí až dvoumilionová pokuta.

Radní také rozšířili územní působnost vyhlášky. Ta se zatím vztahuje výhradně na pražskou památkovou rezervaci, ale od Nového roku bude platit i pro Vinohrady v oblasti ohraničené ulicí Rumunskou, náměstím Míru a Anglickou.

„Jde o historicky i architektonicky cenné území, navíc úzce spojené s centrem města a památkovou rezervací. Proto chceme i tam dosáhnout omezení rušivého působení reklamy,“ uzavřel Manhart.

Vyhláška omezující pouliční reklamu platí v Praze od konce roku 2005 a byla zatím třikrát novelizována. Zakazuje například rozdávání letáků v ulicích nebo odstavení reklamního přívěsu v ulicích Prahy.

,