Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Radní pro dopravu Petr Dolínek o chystaných změnách v pražské MHD

Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek
velikost textu:
vydáno 12.2.2015 12:56
Na otázky čtenářů iDNES.cz odpovídá ve čtvrtek 12. února od 13 hodin náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek. Jak se v dubnu změní doprava v okolí nových stanic metra? Jak se město vypořádá s tisícovkami připomínek od městských částí? Ptát se můžete také mimo jiné na avizované zlevnění ročních kupónů, které pražská vláda avizovala na začátku své vlády. Na Opencard, která by mohla skončit jako tramvajenka. A kdy se konečně otevře tunel Blanka?

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 12. února 2015 do 13:05

OTÁZKA: Co brání tomu, aby byly při zprovoznění metra do Motola udělaly pouze změny s tím přímo související a ostatní změny odložily na později, až u nich dojde ke shodě mezi odborníky i zainteresovanými institucemi? Zkrácením autobusových linek k novým stanicím metra se přece v každém případě ušetří, takže podmínka EU pro čerpání dotací na výstavbu metra bude každopádně splněna. pražský volič
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Nebrání tomu nic, proto jsem dnes tak učinil. Rozhodl jsem, že se materiál o změnách v dopravě vrátím Ropidu k záasdnímu přepracování a od 6.dubna budou zavedeny pouze změny, které jsou nezbytně nurné, aby byly splněny podmínky související s financováním stavby metra z evropských dotací. 12.2.2015 13:08
OTÁZKA: Nemyslíte si, že už je na čase zásadní personální změna ve vedení ROPIDu, jestliže od roku 2008 dochází k nesmyslným nesystémovým změnám a jiným úchylnostem (za všechny uvedu třeba zrušení linky 217 - geniálně vedeného obousměrného napaječe) a kvůli tomu od roku 2008 klesá počet cestujících v pražské městské dopravě? Pražák
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Již jsem tak učinil, v příštím týdnu proběhne třetí kolo výběrového řízení a do konce února bude vybrán nový ředitel. 12.2.2015 13:12
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, děkuji za snahu o korekci změn a s prosbou o informaci pokládám čtyři otázky: 1) jak dopadlo jednání ohledně linky 121? Zůstává zachována původní trasa, nebo prošel (velmi nevhodný) návrh na její závlek? 2) byly řešeny jen podněty městských částí (radnice Prahy 4 byla bohužel naprosto pasivní) nebo i podněty, které Vám zaslali občané? 3) Jak se Ropid staví k požadavku na zkrácení intervalu u l. 121 v branické části? 4) Jaký je postoj k zaslanému návrhu na úpravu vedení l. 106 a 121 v Hodkovičkách? Děkuji za informaci. Petr, Vavřenova
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Změny v Ropidem původně navrženém rozsahu neproběhnou, nelze se tedy v tuto chvíli vyjadřovat k vedení jednotlivých linek. NIcméně je jisté, že všechny další návrhy změn bduou včas představeny veřejnosti a povede se o nich detailní diskuze. 12.2.2015 13:14
OTÁZKA: Neměl by ROPID předkládat magistrátu, městským částem, dopravnímu podniku i veřejnosti konkrétní podklady odůvodňující jednotlivé navrhované změny včetně konkrétních čísel z přepravních průzkumů? Odůvodňovat změny jen (údajným) "zlepšením dopravní obslužnosti" nebo "optimalizací" je přece nesmysl. čtenář z Prahy
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: ano, proto jsem dnes rozhodl materiál o změnách vrátit, jelikož nebyly realizovány nové směrové přepravní průzkumy, nebyly projednány hromadně s odborníky Mč pro dopravu ani např. s řidiči MHD. 12.2.2015 13:22
OTÁZKA: Co říkáte tomu, že kvůli změnám, které proběhly v roce 2012, klesá provozní spolehlivost pražské tramvajové dopravy? Když se stane nehoda v Kobylisích, tramvaje přestanou jezdit i do Modřan na opačném konci Prahy. Ptal jste se lidí z centrálního dispečinku, kteří řídí provoz tramvají, na jejich zkušenosti? Hodláte tento nebezpečný trend podporovat? MD
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Vždy jsme povžoval, že změny které porběhly v roce 2012 za nešťasnté a chybné. Cílem je tyto chyby napravit. Proto chci, aby další zásadní změny byly připraveny pečlivě a plynulost pražské dopravy zvyšovaly. I proto jsem dnes vrátil Ropidu první návrh změn v MHD. 12.2.2015 13:25
OTÁZKA: Dobrý den, v Pražském deníku v článku o koncepci dopravy bylo uvedeno, že linka D bude v 1. etapě stavěna v úseku Depo Písnice - nám. Míru. Je tato informace pravdivá, nebo stále počítáte s provizorním ukončením ve stanici Pankrác? Na kdy je plánován začátek výstavby a na kdy uvedení linky D do provozu? Vladimír Holý
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: V tomto volebním období bychom rádili vysoutěžili zhotovitele. Metro D je plánováno v úseku nám. Míru - Písnice. 12.2.2015 13:27
OTÁZKA: Není chybou, pokud připomínky směřující proti nápadům ROPIDu má posuzovat zase ROPID? Neměl by to posoudit někdo nezávislý, třeba nějaký odborník z ČVUT? Jinak hrozí, že připomínky budou smeteny ze stolu už je proto, aby se ROPID neshodil. npd
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Naším cílem je, aby se do diskuze o změnách zapojil širší okruh dopravních expertů, ale také co nejširší veřejnost. To jsem dokázal i dnešním rozhodnutím vrátit změny Ropidu k přepracování, protože k takovému projednání nedošlo. 12.2.2015 13:32
OTÁZKA: Dobrý den, bude otevřena veřejná diskuse k trase metra D? V současné podobě je nevyhovující a přinesla by stejné problémy, jako prodloužení tarsy A (D by nepomohlo 90.000 obyvatel sídlišť kolem Novodvorské, Modřanům, Lhotce, Kamýku ani většině Krče, stanice jsou navrhovány do míst, kde nic nepřinesou (nádraží Krč např.), trasa ignoruje i velký komplex na Brumlovce (desítky tisíc zaměstnanců) a neumožní rozumné vedení povrchové dopravy, aniž by nedošlo k výraznému zhoršení pro většinu obyvatel oblasti. Petr
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Diskuze probíhala a probíhat bude. Na vedení trasy metra D je výdáno územní rozhodnutí. 12.2.2015 13:36
OTÁZKA: Uvítal bych vyšší podporu železnice na Praze 6, kde je trať v trase metra. Tramvaje na Evropské jsou zbytečné, taktéž častý a zbytečný souběh autobusů v trase tramvají. Kdy se zlevní roční jízdenka, což se na podzim slíbilo a asi nesplní, že? Marek Sofr
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: V těchto dnech projednávám s P6 jmenování zmocněnce, tím dojde ke zrychlení všech prací na rekonstrukci tratě z Prahy na letiště a do Kladna. Ke snížení roční jízdenky dojde od 1.7.2015 v případě schválení RHMP v příštím týdnu. 12.2.2015 13:40
OTÁZKA: Dobrý den, proč nezavedete možnost nahrávat kupony na MHD na karty standardu Mifare všech vydavatelů (kteří by se chtěli do systému zapojit)? Vyřešilo by to problém s Opencard a nebyla by tam nutnost provádět zdlouhavé výběrové řízení na nového monopolního dodavatele karet. Václav Jůza
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Tuto problematiku řeší paní primátorka. Za mě mohu konstatovat, že jsem pro co nejvíce otevřený systém prokazování jízdného. 12.2.2015 13:43
OTÁZKA: Dobrý den, před volbami bylo slibováno zlevnění ročního kupónu MHD. Realita je ovšem taková, že místo toho nyní dochází (alespoň pro mě) ke zdražení o 20% tím, že nebude možno přerušení platnosti kupónu (zhruba 2 měsíce ročně jsem mimo ČR a na tu dobu bylo možno platnost kupónu přerušit, nyní to dle informací v tisku již nebude možné a budu tedy platit místo skutečně "proježděných" 10 měsíců 12 měsíců, tj. zdražení o 20%). Jakub
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Snížení ročního jízdného bude znamenat zrušení možnosti přerušení platnosti kupónu. Nyní je cena ročního kuponu 4750Kč, snížená cena bude 3650Kč, což je zásadní, vstřícná změna vůči Pražanům. 12.2.2015 13:49
OTÁZKA: Zajímá mě změna u linek 115, 170 a zda 118 by nemohla být od Spořilova prohozena se 170, tu bych prodloužil z Barrandova do Radotína, 191 prodloužil až Na Beránek, 100 k Nemocnici Motol. Patrik Eger
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Děkuji za váš podnět, předám jej pracovní skupině, která se v nejbližších dnech sejde a bude připravovat nové změny v MHD. 12.2.2015 13:51
OTÁZKA: Dobrý den, v novinách jsem se dočetl, že vytvoření nových parkovacích zón stojí 900 miliónů nebylo by lepší za tuto částku postavit záchytná parkoviště než takhle nekoncepčně zavádět modré zóny, které stejně akorát problém parkování přenáší na jiná místa a moc toho neřeší už teďka se na Praze 1 a 7 nedá zaparkovat i když jsou zde zóny. Sloup
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Parkovací zóny jsou stále požadovány Městskými částmi, Magistrát jim proto vychází vstříc. Soutěž byla vyhlášena a proběhlo otevření obálek. Podle dostupných informací, které mám, by cena měla být výrazně nižší. 12.2.2015 13:55
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku. Chci Vám poděkovat za odvážné rozhodnutí přenechat rozsáhlé, žel velmi nedotažené změny v MHD novému vedení ROPIDu. Mohu se zeptat, bude to znamenat, že v platnosti zůstanou mimo Prahu 6 od 6.4. stávající jízdní řády? Přijde mi to jako nejjednodušší a správný postup hlavně v těch městských částech, které s nově otevíraným úsekem metra nijak nesouvisí... Děkuji za Vaši odpověď a přeji hodně sil a úspěchů! Karel Fraj
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Děkuji, předpokládám, že v drtivé většině zůstanou jízdní řády v platnosti. 12.2.2015 13:57
OTÁZKA: Bylo by možné zavést metrobus v plánované trase metra D? Vím, že je to jedna z nejhorších variant. Tadeáš
Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek Petr Dolínek: Děkuji, o této variantě jsem dosud neslyšel, nechám ji prověřit. 12.2.2015 13:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.