Radní pro dopravu Petr Dolínek o chystaných změnách v pražské MHD

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 12. února 2015 do 13:05

OTÁZKA: Dobrý den, kdy se plánuje započetí stavby zdvojkolejnění železnice v úseku nádr. Veleslavín - Ruzyně (a dále). Otevřením stanice metra Veleslavín by se toto stalo centrálním přestupním místem a naplnila by se více kapacita metra, která dle mého názoru bude dosti nedostatečně (na "chalupoidě") využita. Děkuji a přeji pěkný den Pavel Štěrba
OTÁZKA: Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj na některé vybrané změny v pražské MHD od dubna 2015 (zejména u tramvajové dopravy). 1.) Jaký máte názor na prodloužení linky číslo 2 z Petřin na Nádraží Hostivař, která by měla navíc být provozována celotýdenně v sólo vozech. Osobně mi přijde že tangenciální tramvajová linka spojující západní s východním okrajem Prahy by měla mít vhodnější kapacitní posílení (zejména ve špičkách pracovního dne). 2.) Jak hodnotíte pásmový provoz na lince A po otevření do Motola (zejména odpolední špičku, kdy stále bude docházet k pásmovému provozu v úseku Skalka - Dejvická, tím pádem bude oslabeno spojení na přestupní bod na letiště - Nádraží Veleslavín, a zároveň bude docházet ke zmatkům zejména u zahraničních turistů). Proto by nebylo lepší nechat pásmový provoz v odpolední špičce až na Petřiny. 3.) Jak to vypadá s otevřením tunelového komplexu Blanky a stále uvažujete o zavedení autobusové linky skrz ní. Děkuji Vám za odpovědi Šimon
OTÁZKA: Dobrý den, pane náměstku. Chci Vám poděkovat za odvážné rozhodnutí přenechat rozsáhlé, žel velmi nedotažené změny v MHD novému vedení ROPIDu. Mohu se zeptat, bude to znamenat, že v platnosti zůstanou mimo Prahu 6 od 6.4. stávající jízdní řády? Přijde mi to jako nejjednodušší a správný postup hlavně v těch městských částech, které s nově otevíraným úsekem metra nijak nesouvisí... Děkuji za Vaši odpověď a přeji hodně sil a úspěchů! Karel Fraj
OTÁZKA: U posledního dotazu nejsem proti na metrobusy a páteřní tramvaje by se také mohlo upozorňovat v mapě v metru třeba není označení který autobus jede na letiště či jaká tramvaj je doporučována 9, 10, 11, 12, 16, 20, 22, 26. Renata
OTÁZKA: Hezký den, u metra D se v roce 2014 vrátily stěny oddělující nástupiště a kolejiště, znamená to, že se Praha vrací k záměru vybudovat "bezobslužné" metro? Děkuji. Radek Müller
OTÁZKA: Nebylo by možné u autobusové zastávky Na pískách (dnešní Bořislavka) změnitr název na jiný, méně matoucí? Mohla by se jmenovat třeba Náměstí Bořislavka (po hloupě panelákama zastavěném starém dejvickém náměstí). Josef Smutný
OTÁZKA: Dobrý den, prosím o informaci, jak to vypadá se slibovanou výstavbou trasy D pražského metra. Začne se v dohledné době opravdu stavět, nebo se ze strany ČSSD a dalších stran jednalo opět jen o planý předvolební slib? 20 let čekání a slibů mi připadá už i na Českou republiku docela dost. Děkuji za odpověď Martin Kuruc
OTÁZKA: Dobrý den, pane radní. V deníku Metro jsem se dnes dočetl, že po otevření tunelu Blanka, nebude po IAD uzavřeno ani Smetanovo nábřeží, ani Malá Strana. Přitom toto bylo v minulosti několikrát slíbeno, jednak zde žijícím lidem, jednak cestujícím v tramvajích, kteří přes tyto lokality projíždějí a jsou zdržováni. Chtěl bych vědět, jak toto porušení slibu vysvětlíte, a co budete dělat, když intenzita IAD neklesne sama, a tramvaje zde budou i nadále nabírat zpoždění? Jen prosím neříkejte, že slib dal jiný magistrát, a nemluvte prosím o mýtném, protože to je otázka na x let dopředu. Předem děkuji za odpovědi. Milan Š
OTÁZKA: Dobrý den, kdy dojde ke snížení ceny roční tramvajenky? Děkuji Karel
OTÁZKA: Dobrý den, jaký bude Váš postoj při kolektivním vyjednávání a platových podmínkách zaměstnanců DPP? Proslýchá se, že ČSSD se zasazuje o redukci výdajů mzdových nákladů v DPP. Děkuji za odpověď. Jan Nekola
OTÁZKA: Dobry den, kdy dojde k verejnemu vyhlaseni vysledku vyberoveho rizeni na reditele spol. Ropid? Prosim konkretni datum, zadne vymluvy v radu tydnu! Neni zlevnovani tramvajenky, pouze populisticke gesto..neni potreba zlevnovat,ale priskrtit chobotnice okolo.. Melo by dojit k zodpovednosti za opencard,rozprodej dilen atd..vcetne nesystemove postavene trqsy metra a, podate trestni oznameni, jaky by mel pripadny uspech..je potreba dohnat zpdpovedne osoby k zodpovednosti. Dekuji, Petr M. Petr M.
OTÁZKA: Nebylo by možné u přestupních stanic povrchové dopravy na metro důsledně používat označení Metro Petřiny, Metro Bořislavka, Metro Dejvická, Metro Malostranská atd.? Při změnách by to zlepšení nestálo nic (tisknou se jízdní řády stejně znova). Dělají to tak, jen namátkou, v Paříži, Berlíně (tam ovšem U-Bahn) či Moskvě. Děkuji za názor. Mgr. Josef Veselý
OTÁZKA: Dobrý den pane radní, tři dotazy na Vás. 1) dosavadní podpora výstavby nových tramvajových tratí ze strany města je dlouhodobě nedostatečná. Co hodláte udělat pro doplnění a expanzi kolejové sítě? 2) v jakém stadiu je spojení PID a SID v jeden integrovaný celek? V jakém časovém horizontu lze spojení očekávat? 3) bude realizováno avizované zlevnění roční tramvajenky. Pokud ano, od kdy? Děkuji Michal Babický
OTÁZKA: Nevím, jestli je nejšťastnější řešení stavět metro D, které stejně nepovede nikam do centra. Nebylo by rozumnější během několika let postavit tramvajové tratě k Nemocnici Krč a dále do oblasti Lhotky? Náklady by byly o několik řádů nižší než u metra a vzhledem k územní rezervě jsou k dispozici i příslušné pozemky. čtenář z Prahy
OTÁZKA: Vážený pane radní, jak velká je šance, že Ropid ustoupí ze svého chybného rozhodnutí z roku 2012 a obnoví linku 123 v původní délce na metro Anděl? Přijde mi poněkud absurdní, že se díky tomu najdou ještě dnes v Praze oblasti, které nemají přímé spojení na metro. Tehdejší argument Ropidu, že "nechce souběh linek", vyznívá např. s ohledem na vedení linky 167 poněkud hloupě. Dále nerozumím záměru Ropidu zachovat autobusovou linku 167 v původní trase i po otevření nového metra. Nebylo by lepší namísto ní zavést lokální autobusovou linku, která by od metra Nemocnice Motol obsluhovala přilehlá sídliště, event. nemocnici na Homolce a končila u tramvají na Kotlářce? byla by jistě užitečnější než 167, která do sídliště Homolka a starého Motola vůbec nezajíždí. děkuji, Zetek Michal Zetek
OTÁZKA: Bylo by možné zavést metrobus v plánované trase metra D? Vím, že je to jedna z nejhorších variant. Tadeáš
OTÁZKA: Dobrý den, v novinách jsem se dočetl, že vytvoření nových parkovacích zón stojí 900 miliónů nebylo by lepší za tuto částku postavit záchytná parkoviště než takhle nekoncepčně zavádět modré zóny, které stejně akorát problém parkování přenáší na jiná místa a moc toho neřeší už teďka se na Praze 1 a 7 nedá zaparkovat i když jsou zde zóny. Sloup
OTÁZKA: Dobrý den, kdy bude prodloužena linka 123 k metru Anděl ? Děkuji Viktor Tichy
OTÁZKA: Dobrý den, spousta odborníků na dopravu (odborníků, ne politiků, co se pohybuje v sektoru dopravy) se shodla na tom, že prodloužení metra v této variantě je nesmysl a měla se stavět nejdříve trasa D. Proč vůbec politici zadávají takové studie, když sami pak vyberou tu nejhorší variantu? Proč mají výsledky dopravních inženýrů tak nízkou váhu? A zajímalo by mě, jaké kroky hodláte učinit, abyste zvýšil počet přepravených cestujících MHD. Děkuji za odpovědi. Bronislav Gabryš
OTÁZKA: Dobrý den. Pane Dolínku, už víte, od kdy bude zlevněný roční kupon? A nehrozí, že nakonec řeknete, že to prostě není možné, že vaše odhady byly nereálné? Děkuji Pavel
OTÁZKA: Zajímá mě změna u linek 115, 170 a zda 118 by nemohla být od Spořilova prohozena se 170, tu bych prodloužil z Barrandova do Radotína, 191 prodloužil až Na Beránek, 100 k Nemocnici Motol. Patrik Eger
OTÁZKA: Proč je změna trasa linky 26, z jakého důvodu končí ve stanici Olšanské hřbitovy. Při zajíždění a vyjíždění z této konečné dělají tramvaje dost velký hluk. Co proti celodennímu hluku budete dělat ?Děkuji Iva Urbanová
OTÁZKA: Dobrý den, před volbami bylo slibováno zlevnění ročního kupónu MHD. Realita je ovšem taková, že místo toho nyní dochází (alespoň pro mě) ke zdražení o 20% tím, že nebude možno přerušení platnosti kupónu (zhruba 2 měsíce ročně jsem mimo ČR a na tu dobu bylo možno platnost kupónu přerušit, nyní to dle informací v tisku již nebude možné a budu tedy platit místo skutečně "proježděných" 10 měsíců 12 měsíců, tj. zdražení o 20%). Jakub
OTÁZKA: Dobrý den, proč nezavedete možnost nahrávat kupony na MHD na karty standardu Mifare všech vydavatelů (kteří by se chtěli do systému zapojit)? Vyřešilo by to problém s Opencard a nebyla by tam nutnost provádět zdlouhavé výběrové řízení na nového monopolního dodavatele karet. Václav Jůza
OTÁZKA: Uvítal bych vyšší podporu železnice na Praze 6, kde je trať v trase metra. Tramvaje na Evropské jsou zbytečné, taktéž častý a zbytečný souběh autobusů v trase tramvají. Kdy se zlevní roční jízdenka, což se na podzim slíbilo a asi nesplní, že? Marek Sofr
OTÁZKA: Dobrý den, kdy bude znám nový ředitel ROPIDu a kdy se bude moci ujmout funkce? Stihne ještě korigovat změny MHD k dubnu? Václav Jůza
OTÁZKA: Dobrý den, bude otevřena veřejná diskuse k trase metra D? V současné podobě je nevyhovující a přinesla by stejné problémy, jako prodloužení tarsy A (D by nepomohlo 90.000 obyvatel sídlišť kolem Novodvorské, Modřanům, Lhotce, Kamýku ani většině Krče, stanice jsou navrhovány do míst, kde nic nepřinesou (nádraží Krč např.), trasa ignoruje i velký komplex na Brumlovce (desítky tisíc zaměstnanců) a neumožní rozumné vedení povrchové dopravy, aniž by nedošlo k výraznému zhoršení pro většinu obyvatel oblasti. Petr
OTÁZKA: Není chybou, pokud připomínky směřující proti nápadům ROPIDu má posuzovat zase ROPID? Neměl by to posoudit někdo nezávislý, třeba nějaký odborník z ČVUT? Jinak hrozí, že připomínky budou smeteny ze stolu už je proto, aby se ROPID neshodil. npd
OTÁZKA: Vážený pane radní, chcete změnit Prahu k lepšímu? Tak vyhoďte z ROPIDu Procházku, Jareše i těch několik málo jejich příznivců a změny v dopravě omezte na minimum. Ideální by byl návrat do stavu před zářím 2012, ale to už prakticky nejde. Je nesmysl násilně upřednostňovat "páteřní" linky na úkor směrové nabídky. naštvaný občan
OTÁZKA: Znám situaci před rokem 2008, kdy ke změnám v pražské dopravě docházelo po věcné diskusi mezi ROPIDem, dopravním podnikem, magistrátním odborem dopravy a městskými částmi, a to s přihlédnutím k výsledkům přepravních průzkumů a připomínkám veřejnosti. Bylo by možné se k tomuto systému vrátit? Nyní si ROPID o všem rozhoduje sám a své záměry tají i před svými vlastními zaměstnanci. Na výsledku je to pak vidět. sJ
OTÁZKA: Nemáte pocit, že po dopravních změnách z roku 2012 už ROPID jenom vytlouká klín klínem, když se snaží řešit své vlastní chyby, které si odmítá přiznat? Své chybné rozhodnutí o změně pak řeší další změnou, jenže ta pak negativně ovlivní spoustu dalších věcí a dopravní systém se začíná rozpadat. Taky se říká, že na ROPIDu snad pokaždé losujou, kterou linku tentokrát zruší a kterou naopak opět zavedou. J.
OTÁZKA: Dobrý den, v Pražském deníku v článku o koncepci dopravy bylo uvedeno, že linka D bude v 1. etapě stavěna v úseku Depo Písnice - nám. Míru. Je tato informace pravdivá, nebo stále počítáte s provizorním ukončením ve stanici Pankrác? Na kdy je plánován začátek výstavby a na kdy uvedení linky D do provozu? Vladimír Holý
OTÁZKA: Co říkáte tomu, že kvůli změnám, které proběhly v roce 2012, klesá provozní spolehlivost pražské tramvajové dopravy? Když se stane nehoda v Kobylisích, tramvaje přestanou jezdit i do Modřan na opačném konci Prahy. Ptal jste se lidí z centrálního dispečinku, kteří řídí provoz tramvají, na jejich zkušenosti? Hodláte tento nebezpečný trend podporovat? MD
OTÁZKA: Dobrý den pane náměstku, chtěl bych se postavit za realizaci změny MHD k 6. dubnu. Řada míst v Praze je nesmysleně znevýhodněna od září 2012. To Ropid ve svém návrhu vesměs řeší a čekat na nápravu třeba další rok je zbytečné a špatné. Velmi kladně hodnotím zkrácení intervalu v trase dnešní linky 10 v Kobylisích a Ďáblicích ve večerním a víkendovém období, zůstává tato úprava i v pozměněném návrhu, který Vám ROPID včera předložil? Děkuji Josef Suchý
OTÁZKA: Neměl by ROPID předkládat magistrátu, městským částem, dopravnímu podniku i veřejnosti konkrétní podklady odůvodňující jednotlivé navrhované změny včetně konkrétních čísel z přepravních průzkumů? Odůvodňovat změny jen (údajným) "zlepšením dopravní obslužnosti" nebo "optimalizací" je přece nesmysl. čtenář z Prahy
OTÁZKA: Jak se mají stihnout zapracovat připomínky tak, aby změny proběhly 6. dubna, když magistrát má podle zákona na vydání rozhodnutí o udělení nebo změně licence 60 dnů a po vydání rozhodnutí ještě musí dojít k jeho doručení, po němž navíc běží účastníkům lhůta k případnému odvolání? A to nemluvím o tom, že je ještě nutné schvalovat jízdní řády. Dejv.
OTÁZKA: Vážený pane radní, jaké je zdůvodnění faktu, že DPP dlouhodobě přichází o výkony, které vždy zajišťoval (zejména linky autobusů), přičemž je DPP městská firma, kterou by měl MHMP naopak prosazovat to, aby byl výdělečný. A dále, ROPID - další městský podnik naopak "klidnější" lukrativnější linky rozdává, měří dopravce jiným metrem standardů kvality a DP zůstává jen linky vedené téměř po centru s velkými (nejen) dopravními problémy. A jen doplňující otázka, co je pravdy na tom, že až se bude soutěžit, tuším, že za dva roky (2017) o příměstské linky v okolí Prahy, je DP rovnou dopředu znevýhodněn a do tohoto VŘ se nebude moci přihlásit, na úkor toho, aby se „chytlo“ více soukromých společností. Děkuji za Váš čas. Vít Voráček
OTÁZKA: Co brání tomu, aby byly při zprovoznění metra do Motola udělaly pouze změny s tím přímo související a ostatní změny odložily na později, až u nich dojde ke shodě mezi odborníky i zainteresovanými institucemi? Zkrácením autobusových linek k novým stanicím metra se přece v každém případě ušetří, takže podmínka EU pro čerpání dotací na výstavbu metra bude každopádně splněna. pražský volič
OTÁZKA: Nemyslíte si, že už je na čase zásadní personální změna ve vedení ROPIDu, jestliže od roku 2008 dochází k nesmyslným nesystémovým změnám a jiným úchylnostem (za všechny uvedu třeba zrušení linky 217 - geniálně vedeného obousměrného napaječe) a kvůli tomu od roku 2008 klesá počet cestujících v pražské městské dopravě? Pražák
OTÁZKA: Dobrý den pane Dolínku, děkuji za snahu o korekci změn a s prosbou o informaci pokládám čtyři otázky: 1) jak dopadlo jednání ohledně linky 121? Zůstává zachována původní trasa, nebo prošel (velmi nevhodný) návrh na její závlek? 2) byly řešeny jen podněty městských částí (radnice Prahy 4 byla bohužel naprosto pasivní) nebo i podněty, které Vám zaslali občané? 3) Jak se Ropid staví k požadavku na zkrácení intervalu u l. 121 v branické části? 4) Jaký je postoj k zaslanému návrhu na úpravu vedení l. 106 a 121 v Hodkovičkách? Děkuji za informaci. Petr, Vavřenova

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.