Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražští radní schválili soutěž na podobu stanic metra D

  14:40aktualizováno  14:40
Pražští radní v úterý schválili vypsání výtvarné a architektonicko-urbanistické soutěže na podobu stanic trasy metra D. Výtvarná soutěž se má týkat stanic v úseku Pankrác-Písnice, architektonická stanic Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru.

Vizualizace navrhovaných stanic metra D | foto: Metroprojekt

Soutěže připraví dopravní podnik (DPP) společně s Institutem plánování a rozvoje (IPR) a uskutečnit by se mohla začátkem příštího roku. Metro D má propojit centrum s jižním okrajem Prahy. Kdy stavba začne, není jasné - blokují ji neúspěšné výkupy pozemků a Praha bude možná muset přistoupit k vyvlastňování (více zde).

Fotogalerie

Město tvrdí, že architektonické soutěže může vyhlásit jen na tyto dvě stanice. Vzhled interiérů zbylých stanic se nemůže měnit kvůli vydanému územnímu rozhodnutí.

„Máme již zažádáno o stavební povolení a nechceme mařit dosavadní investice,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

IPR nyní musí definovat pravidla soutěží, určit co všechno bude jejich předmětem a co budou moci architekti případně měnit. „Ideálně má být jeden vítěz, který bude výtvarně řešit všechny stanice, aby měly nějaké jednotící prvky,“ řekl Dolínek.

Petici podepsaly tisíce lidí

Vypsání architektonických soutěží žádaly v petici tisíce lidí (více zde). Město v minulých týdnech slíbilo alespoň zmíněnou výtvarnou soutěž, která by nezasahovala do schváleného projektu, ale jen do vzhledu stanic, tedy například použitých povrchů nebo osvětlení. Architektonické soutěže město odmítlo a souhlasilo s nimi pouze u dvou stanic, které zatím územní rozhodnutí vydané nemají.

Stavět se má začít nejprve úsek z Pankráce do Písnice. V další fázi pak zbylé dvě stanice, tedy Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Stavba první části by měla být hotova do roku 2022, zda bude předpokládaný termín dodržen, ale není jasné. Zatím se nepodařilo vykoupit všechny pozemky nutné pro stavbu, bez nichž není možné požádat o stavební povolení.

Metro D má odlehčit trase C a propojit sídliště na jihu Prahy s centrem města. Trasa vede kolem krčského nádraží a Thomayerovy nemocnice do Písnice. Novou trasu chystá město řadu let, kudy povede směrem do centra, není definitivně rozhodnuto.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.