Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Jižním Městě má stát obří parkoviště pro kola. Lidí se nikdo neptal

  19:20aktualizováno  19:20
Na Jižním Městě by mělo vyrůst obří parkoviště pro kola. Zakázku za téměř 10 milionů schválilo vedení radnice ještě před komunálními volbami. Jenže obyvatelům vadí, že se jich nikdo neptal. Některým není jasné, proč by cyklověž měla stát zrovna u stanice metra.

Parkovací dům pro kola v Hradci Králové. | foto: Martin Veselý, MAFRA

O automatickém skladišti kol se v Praze 11 začalo hlasitěji mluvit v půlce prázdnin. Radnice oznámila, že by mohlo jít o takzvanou cyklověž, podobnou té, která již stojí v Hradci Králové.

Zatímco tam projekt evidentně funguje na jedničku, o Jižním Městě by se dalo podle některých kritiků minimálně pochybovat. Výhrady měli k výběru místa a také k tomu, že si radnice nezjistila, jestli by byl o službu vůbec zájem. Nejhlasitěji před volbami proti projektu vystupovala tehdejší opozice v čele s TOP 09 a Hnutím pro Prahu 11.

„Hradec Králové je město cyklistické a věž stojí u hojně využívaného autobusového a vlakového nádraží. Není mi moc jasné, proč by v Praze někdo jezdil na kole k metru. Podle mého názoru tato věž momentálně na Jižním Městě uplatnění nenajde. Nevylučuji, že by ji lidé využívat začali, ale tomu by rozhodně, měla předcházet debata nebo sběr dat,“ píše na Facebooku Hnutí pro Prahu 11 místní obyvatel Kamil Petr.

Podle srpnového vyjádření mluvčí Prahy 11 Šárky Cicvárkové měla dohady vyřešit chystaná anketa. Místostarosta Jan Meixner (ODS) pak v téže době dodával, že o zakázce se bude pravděpodobně rozhodovat až po volbách.

Jenže rada Prahy 11 zakázku na stavbu cyklověže za téměř 9,5 milionu korun schválila bez jakékoliv publicity už 1. října, tedy zhruba týden před volbami. Názor místních lidí přitom radnici vůbec nezajímal.

„Anketa neproběhla z toho důvodu, že Praha 11 se snaží vycházet obyvatelům Jižního Města vstříc, takže se její uspořádání k této službě jevilo jako zbytečné,“ sdělila Cicvárková.

Firma je připravená začít

Do tendru se přihlásily dvě firmy, přičemž ve výběrové komisi uspěla hradecká firma Tosto, která se podílela na výstavbě a provozu tamní cyklověže. Nabídla o 49 tisíc korun nižší cenu než druhá společnost Relycon. Jak uvedl jednatel Tosto Vasil Strachota, firma už smlouvu podepsala, teď se čeká na podpis ze strany městské části.

Podle usnesení ji má podepsat právě místostarosta Meixner, a to nejpozději do 14. listopadu.

Podle radničního webu však o tři dny dříve proběhne první povolební ustavující zastupitelstvo, a proto se nedá vyloučit, že smlouvu k podpisu dostane nové vedení městské části - tedy koalice Hnutí pro Prahu 11, ANO a TOP 09.

„Nechápu, proč výběrové řízení proběhlo týden před volbami, bez veřejné diskuse,“ reagoval například budoucí radní Ladislav Kos (HPP11).

On sám prý vítěznou firmu nepodezřívá z něčeho nekalého, ze strany dnes téměř bývalého vedení Prahy 11 to ale chápe jako truc. „S ohledem na rozpočet na příští rok, který zatím vypadá na stopadesátimilionový deficit, si to jinak nedokážu vysvětlit,“ dodává.

Podívejte se, jak vypadá parkovací dům pro kola v Hradci Králové:

Autor:


Témata: Praha, Praha-město




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.