Žaloby proti trase okruhu odsoudil náměstek primátorky Petr Dolínek. „Toto chování je trestuhodné a vůči Pražanům nezodpovědné a každá taková městská část si zaslouží dostat nulu v rámci přerozdělování peněz z rozpočtu,“ řekl Dolínek.
Odpůrci trasy okruhu a dráhy již v minulosti s žalobou uspěli. Tehdy jim dal za pravdu Nejvyšší správní soud a původní znění zásady zrušil.
Zásady rozvoje slouží územnímu plánování na úrovni kraje, mimo jiné vymezují trasy silnic, dálnic nebo železničních koridorů. Rozhodnutí soudu se v minulosti dotklo nedostavěných částí vnějšího okruhu od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves až po Horní Počernice a dálnici D1. Novou dráhu plánuje letiště stavět již od devadesátých let.
Případná stavba okruhu a dráhy letiště podle městských částí výrazně zhorší životní podmínky na jejich území, například se má výrazně zvýšit hluk. Město navíc podle nich nedostatečně posoudilo vliv staveb na životní prostředí.
„Navrhovatelé dále namítají, že proces posuzování vlivů záměru je zatížen chybami, jednotlivé výstupy jsou zpracovány chybně a v rozporu se zákonem,“ píše se v textu žaloby na vybudování dráhy.