Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Tunel Blanka opět namrzá. Vyrostly v něm další dva rampouchy

  9:43aktualizováno  12:22
Den poté, co dopravu v tunelu Blanka zkomplikoval metr a půl dlouhý rampouch, vyrostly v něm další dva ledové útvary. Za jejich vznikem stojí podle Metrostavu špatná izolace, která by měla být v následujících dnech opravena. Voda pak poteče po vnějšku tunelu.

V úterý ráno se v Blance objevil metr a půl dlouhý rampouch. Jelikož hrozilo, že spadne na nějaké auto, musel se uzavřít jeden jízdní pruh směrem z Troji na Letnou. Pro rampouch pak přijela plošina, která ho sundala dolů (více jsme o tom psali zde).

Ve středu ráno se vlivem mrazu v tunelu vyrostly další dva, tentokrát menší rampouchy asi šest set metrů od portálu tunelu, poblíž jednoho z výduchů.

„Jak teploty klesají, tak auta s sebou tahají do tunelu studený vzduch, který cirkuluje a nemá čas se ohřát. Místo, které je poměrně blízko vjezdu, promrzá,“ popsal mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.

Navíc se tady střetává hloubený tunel s raženým. Ražený tunel je kulatý, zatímco hloubený je hranatý. V místě střetu se tak tvoří zub, ve kterém je chyba v izolaci a prosakuje tam voda, která kape, a tak se tvoří rampouch.

„Připadá mi to zvláštní, rampouch by se tam objevovat neměl. Tunel musí fungovat i v zimě,“ podotkl Petr Mondschein z katedry silničních staveb, dopravního stavitelství ČVUT s tím, že se na tunely nespecializuje.

„Rampouchy by se neměly tvořit. Tunely jsou vodotěsné. Pokud tam teče, tak tam je porucha. Říkala jsem to už před uvedením do provozu, že tam teče a je potřeba to opravit,“ uvedla stavební inženýrka Miroslava Pošvářová.

Špatná izolace ale podle Metrostavu nepředstavuje žádný velký problém.

Tunel má asi sedm kilometrů a izolace, která tam je, několik hektarů. Předtím si podle Kostihy nikdo špatné izolace nevšiml, protože kapající voda doposud padala na vozovku, odtekla do kanalizace a nic se nestalo. Když ale mrzne, auta dovnitř tahají studený vzduch, který proudí a tím se beton chladí.

„Beton může promrzat. Například betonový most pomrzne a drží mráz delší dobu,“ dodává Kostiha. Podle něj se podobný rampouch vytvořil určitě i v jiném tunelu, ale kvůli tomu, že se jedná o komplex Blanka, je z toho senzace.

Metrostav hodlá izolaci spravit v následujících dnech. Spára, která je špatná, se zainjektuje a vstříkne se do ní chemikálie, pravděpodobně pryskyřice, která díru ucpe. Voda pak poteče vnějškem tunelu.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.