Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Rámusák“ mezi Trojou a Holešovicemi nahradí nový most, bude i pro chodce

  16:27aktualizováno  16:27
Tramvajový most, spojující už třiatřicet let pražské čtvrti Troja a Holešovice, nahradí nový most. Vyrůstá nad Vltavou jako součást tunelového komplexu Blanka. Stejně jako tunel by měl být hotov za dva roky. Nový most pak bude sloužit nejen tramvajím, ale také autům a cyklistům.

Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Ocelový most, právem nazývaný "Rámusák", byl mezi Trojou a Holešovicemi postaven v roce 1977 jako provizorní spojení těchto dvou oblastí.

Každý, kdo po něm v tramvaji přejíždí, dobře ví, proč takovou přezdívku dostal. Most totiž rámusí do celého údolí a jízda po něm ani není příliš příjemná.

"Na Trojském mostě jsme začali dělat přípravné práce. Stavíme provizorní konstrukce, na které bude následně posazena mostovka. Zůstanou tam do chvíle, než bude dokončen definitivní nosný oblouk," vysvětlil mluvčí Metrostavu František Polák.

Na most budou moci i pěší a cyklisté

Spojnici, po které dnes jezdí tramvaje, tak nahradí elegantní most pro auta, tramvaje, cyklisty i chodce. "Počítáme tu se dvěma pruhy v každém směru pro auta, uprostřed budou jezdit tramvaje. Na okrajích mostu budou vyhrazené pruhy pro cyklisty a také chodníky pro pěší," popsal uspořádání mostu Polák.

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a TrojuVizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Jeho mostovka bude zavěšená na lanech. Konstrukce se dvěma pilíři na obou březích umožní, aby v řece žádný pilíř nestál. Most by měl navíc ulehčit dopravě v Troji, pomoci má především přetížené Argentinské ulici. Propojí totiž ulice Partyzánská a Povltavská. Rozprostře tak automobilovou dopravu po větším území.

"Nový okruh, který tu vyjede z tunelu, přivede totiž do Pelc-Tyrolky velké množství aut a nejbližší most Barikádníků by jejich nápor nezvládl," vysvětlil již dříve opodstatnění stavby dopravní odborník Petr Moos.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vodní kaskádu musí radnice Prahy 10 opravit, filtry jsou zanesené od štěrku a...
Kaskády v Malešickém parku nefungují, jsou bez vody a zarůstají řasou

Vodní kaskády, které nechala Praha 10 vybudovat v revitalizovaném parku Malešice, nefungují a zarůstají řasou. Podle radnice je část kaskád zanesená štěrkem...  celý článek

Hořící kamion na dálnici D1 zachytil čtenář iDNES.cz a posluchač Rádia Impuls...
VIDEO: Ve zúžení na D1 shořel kamion, hasiči půl dne uklízeli melouny

Dálnici D1 v místě omezení na 36. kilometru ve směru na Prahu uzavřel ráno požár kamionu. Z vozu převážejícího melouny se vysypal náklad a vytekla nafta....  celý článek

Policisté ve Strašnicích vyšetřují vraždu (12.5.2017).
Soud poslal muže za ubodání manželky do ústavu. Shledal ho nepříčetným

Muž, který v květnu ubodal manželku v rodinném domě v pražských Strašnicích, nepůjde do vězení. Podle znalců trpěl bludem, že se ho manželka snaží otrávit....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.