Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Metrostavu: Myslím, že existuje objednávka, aby se Blanka neotevřela

  12:38aktualizováno  15:38
Okolnosti týkající se tunelového komplexu Blanka jsou podezřelé, jako by existovala objednávka, aby se stavba v dohledné době neotevřela. V rozhovoru pro časopis Reflex to řekl generální prezident stavební firmy Metrostav Jiří Bělohlav. Tunelový komplex označil za technologickou šílenost.

Metrostav dokončil stavební práce na tunelovém komplexu Blanka. Výstavba přišla na necelých 37 miliard (30.9.2014) | foto:  Michal Šula, MAFRA

Vedení Prahy nedávno oznámilo, že se otevření tunelu znovu odkládá. Tentokrát kvůli vodou poničeným kabelům. S dodavateli se pře o to, kdo za škody nese vinu a kdo zaplatí výměnu kabelů. Kdy se řidiči tunelem projedou, není jasné.

„Tunel Blanka je protkaný sítí kabelů, které celý provoz jenom komplikují. Je to dobré akorát k tomu, aby se někdo mohl vymluvit, že systém nefunguje,“ tvrdí Bělohlav, který stojí v čele největší české stavební firmy.

„Cítím za tím objednávku, aby se to celé nerozjelo,“ doplnil. Tunel Blanka označil za „technologickou šílenost“, podle něj je naddimenzovaná. Podobné problémy prý dosud s žádnou stavbou nezažil.

Výrok prezidenta Metrostavu okomentoval radní pro dopravu Petr Dolínek.
„Ať se pohnu jakýmkoliv směrem v této věci, tak narážím na další a další problémy a další nemožnosti tunel otevřít. Takže chápu, že to tak může vypadat. Metrostav se opravdu snaží, aby došlo k otevření. Proto chápu, že pan Bělohlav může mít takový pocit. Já mám taky pocit bezradnosti,“ řekl pro iDNES.cz. 

Bloger roku 2014

Důležitou dopravní stavbu, která jako součást městského okruhu vyšla na 37 miliard korun, provázejí problémy od začátku. Vedení města se loni s Metrostavem u rozhodčího soudu přelo kvůli nezaplaceným fakturám za miliardy.

Pokračuje arbitráž se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS). Radní navíc zvažují arbitráž proti dodavateli technologií, firmě ČKD Praha DIZ.

Výstavbu více než šestikilometrového tunelu Blanka zahájila v roce 2007 někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Blanka měla být otevřena v roce 2011. Proti původním předpokladům se práce prodražily zhruba o šest miliard korun.

Metrostav je z pohledu tržeb jedničkou českého trhu, v předminulém roce mírně vzrostly na 21,6 miliardy korun. Se stavbou tunelů má letité zkušenosti, aktuálně pracuje na silničním tunelu na Islandu.

I prezident Zeman má pro Blanku řešení


Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.