Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš

Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha
velikost textu:
vydáno 4.12.2014 14:57
Na dotazy čtenářů iDNES.cz odpovídá generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 4. prosince 2014 do 15:20

OTÁZKA: Dobrý den. Překvapilo mě, že tramvaje nevyjely poprvé v historii. Nechce se mi věřit tomu, že by za cca 100let, co u nás jezdí tramvaje, nebylo nikdy takové počasí? Přeci varování před ledovkou posloucháme v radiu každou chvíli. Není to spíš tím, že dnešní hyper-super-moderní tramvaje takové počasí nezvládnou? A když byla stejná ledovka třeba před 30ti lety, tramvaje v pohodě jezdily? Děkuji Vít Žíla
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Podle historických záznamů byla poslední podobná kalamita v roce 1901. Problém nebyl v tramvajích, ale v námraze na trolejovém vedení. 4.12.2014 15:03
OTÁZKA: Hezký den přeji, musím pochválit pružnost operativního řízení DP. I když nebylo jednoduché situaci zvládnout a někteří cestující se dost vyvztekali. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem DP kontroloval sjízdnost tramvajových tratí a jak bude DP v podobné situaci reagovat příště. Je možné se nějak připravit nebo vytvořit nějaké opatření, aby tramvajová doprava i přes tuto nepřízeň byla v provozu? Děkuji. Bronislav Gabryš
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: DPP má informace o stavu tramvajových tratí a trolejového vedení online díky dispečerskému systému řízení a spojení se všemi řidiči tramvají. Na vzniklou situaci se nedalo dopředu připravit, protože šlo naprosto výjimečnou povětrnostní situaci. Námraza se tvořila velmi rychle na trolejovém vedení, naopak koleje a vozovky zůstaly bez námrazy. Jednotlivé aspekty průběhu kalamitní situace v tuto chvíli detailně vyhodnocujeme. 4.12.2014 15:08
OTÁZKA: Dobrý den, kdy nebo jak nastal ten moment, že se všechny tramvaje najednou zastavily? Řidič prostě zjistil, že už se nerozjede, tak vysadil cestující a od té doby už se nepohnul? A nebo došlo k nějakému pokynu z dispečinku, že mají všichni zastavit, protože hrozí poškození sběračů a přepálení trolejí? Je mi divné, že jsem kolem deváté večer viděl stát kolonu tramvají z Kubánského náměstí až k Vozovně Strašnice, ale v opačném směru jsem jednu tramvaj viděl projet. Děkuji za odpověď Martin
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Provoz tramvají byl operativně řízen z centrálního dispečinku tramvajového provozu podle vývoje situace v daných lokalitách. Dispečeři nepřetržitě komunikovali s řidiči tramvají a postupně nařizovali přerušení jízdy tramvají s ohledem na bezpečnost provozu a ochranu majetku (sběračů a trolejového vedení). 4.12.2014 15:13
OTÁZKA: Dobrý den, teď sčítáte škody za ledovku, je už nějaký prvotní odhad? A jak se díváte na to, že v příštím roce vám mohou díru do rozpočtu udělat zlevněné kupony. Protože radní Dolínek řekl, že pokud bude mít v této souvislosti dpp výpadek příjmů z jízdného, bude si muset najít peníze u sebe. Máte takové rezervy? Jana
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Náklady vynaložené na zvládnutí kalamitní situace nyní vyčíslujeme. Otázka zlevnění ceny ročního jízdního kuponu je na programu jednání Rady hl. m. Prahy a podle zákona platí, že ten kdo slevu nařídí, musí dopravci uhradit vzniklou ztrátu. To ovšem nevylučuje, že v příštím roce budeme i nadále hledat úspory v provozním rozpočtu DPP. Tyto dvě věci však nelze slučovat. 4.12.2014 15:21
OTÁZKA: Neuvazujete o tom ze cast z manazerskych bonusu bude pouzita jako odmena pro pracovniky kteri se aktivne v terenu podileli na likvidaci nasledku? (mohl by jste jit prikladem a venovat dejme tomu 50% z bonusu) VV
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Jak jsem uvedl již včera v České televizi, počítáme s mimořádnými odměnami pro zaměstnance, kteří se na zvládnutí kalamitní situace podíleli. Velmi si vážím nasazení našich zaměstnanců, jak řidičů tramvají, tak řidičů autobusů, dispečerů, pracovníků udržujících trolejové vedení a dalších zaměstnanců, kteří se obětavě podíleli na zvládnutí této mimořádné události. Ujišťuji Vás, že moje manažerské bonusy by na to rozhodně nestačily. 4.12.2014 15:27
OTÁZKA: Jaká opatření ze situace DPP vyvodí? Bude po nových tramvajích požadovat, aby si s námrazou lépe poradili, a elektronika nebyla tolik náchylná na výpadky? Bořek Kušil
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Problém nebyl v tramvajích jakéhokoliv typu, ale v námraze na trolejovém vedení. Šlo o mechanický problém, kdy sběrač nemohl dosednout na trolejové vedení. V tuto chvíli vidím dvě základní opatření. Jedno směrem ke zlepšení informování cestujících v terénu, i když si myslím, že způsob informování cestujících proběhl nadstandardně, protože první informace jsme poskytovali už v průběhu pondělní noci. Druhé opatření je technického rázu, jedná se o nezávislý trakční prostředek, kterým dokážeme rychleji odtáhnout nefunkční tramvaje do vozoven. 4.12.2014 15:33
OTÁZKA: DObrý den, podle mne to DPP zvládnul, snažil se reagovat pružně a v rámci svým možností, určitě to nebylo jednoduché. Za mě dobrý a díky! A teď otázka úplně mimo obor: jste fanouškem fotbalu a pokud ano, komu fandíte? Díky a ať se daří. Martin Wallner
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za uznání, velmi s ho vážíme. Jsem fanouškem fotbalu, řadu let jsem jej aktivně hrával v Dukle Praha a stále jí fandím. 4.12.2014 15:36
OTÁZKA: Dobrý den. Pane řediteli, přijde mi, že jste to zvládli :). Jak se můžete pro příště z takovéto situace poučit? Btw. Do ulic jste nasadili 100 náhradních autobusů, jaké vůbec máte v tomto směru rezervy, bylo z čeho brát? Děkuji Jaromír
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Vážíme si Vašeho názoru. Sto autobusů v rámci NAD bylo optimální množství, které bylo nutné operativně nasadit. Nebylo jednoduché, například během noci, zajistit potřebné řidiče navíc. 4.12.2014 15:40
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas DP nakupoval obousměrné tramvaje, které se dosud používají při různých výlukách spolu s provizorní kolejovou spojkou. Pokud vím, v současné době nákup obousměrných tramvají není v plánu. Jak chce DP řešit do budoucna absenci těchto již poměrně zastaralých tramvají ? Děkuji za odpověď Petr
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Dobrá otázka, je vidět, že situaci rozumíte. V tuto chvíli plánujeme nákup několika vyřazených obousměrných tramvají typu KT8N z Maďarska. Jsme schopni si je sami zrekonstruovat a začlenit do provozu. 4.12.2014 15:43
OTÁZKA: Dobrý den. Zdá se vám fair že politici kvůli hlasům naslibovali zlevnění ročního kupónu MHD ale vy jakožto DP hl.m.Prahy to máte v podstatě zaplatit? Tedy podle pana Dolínka.... Petr Svoboda
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Podle zákona každý, kdo nařídí dopravci jakoukoliv slevu, musí vzniklou ztrátu refundovat. Vedení DPP musí konat s péčí řádného hospodáře a bude tento rozdíl uplatňovat. Vedle toho však plánujeme v příštím roce úspory v provozních nákladech různými manažerskými opatřeními a to situaci jistě pomůže. 4.12.2014 15:46
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne kolik má DP provozuschopných autobusů v záloze v ranní špičce? Čekat 24 min. na X3 a pak se do ní nevejít nebylo zrovna fajn. Děkuji V. Tydlitát
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Zálohy v ranní špičce jsou něco jiného, než náhradní autobusová doprava zavedená při této kalamitě. Mrzí mě, že jste měl negativní zkušenost, avšak obdobným situacím se při tak výjimečné události nedá zcela vyhnout. 4.12.2014 15:50
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě jakým způsobem byly tramvaje odtaženy do vozoven. Nemohl jsem tou dobou bohužel být v Praze, takže jsem to neviděl. Odtahovali se pomocí kolejového vozidla, nebo silničního? u silničního mě napadají problémy s vegetačními pásy, štěrkem a podoně. Děkuji Vojta Kočovský
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: K zatahování tramvají do vozoven byly použity těžké nákladní automobily, které odtahovaly tramvaje pomocí tyčí. V nepřístupných úsecích byla použita tzv. dvoucestná vozidla, to znamená ta, která mohou jezdit jak po silnici, tak po kolejích. 4.12.2014 15:55
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě cena předplatních ročních kupónů na rok 2015. Nová paní primátorka slibila zlevnění. Děkuji za Vaši práci, ráda jezdím MHD, až na bezdomovce je to OK. Věra Tichá
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Tématem ceny předplatních ročních kuponů na rok 2015 se bude zabývat Rada hl. m. Prahy pravděpodobně příští týden. Těší mě a vážím si, že ráda využíváte našich služeb. Problematika bezdomovců v MHD nemá jednoduché řešení, ale společně s hlavním městem Prahou hledáme zlepšení. 4.12.2014 16:02
OTÁZKA: Pane řediteli, jak dlouho trvá rozmrazit jednu trolej - tedy alespoň v nějakém použitelném úseku? A kolik strojů na to rozmražování jste museli nasadit? Pavel
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Máme 340 km trolejového vedení. Veškeré práce musely být prováděny našimi zaměstnanci ručně, protože jiné metody nebyly účinné. Potíže, hlavně první noc, způsobovalo opětovné narůstání námrazy na již očištěných úsecích. Byla to sisyfovská práce. 4.12.2014 16:06
OTÁZKA: Dobrý den, Ten nejvíce inkriminovaný den metro praskalo ve švech. Máte nějaké odhady na počet přepravených lidí a kolik to bylo oproti normálu? Nezajistila kalamita nějaký ten přepravní rekord pro systém metra? :) Tonda Hejlík
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Metro zajistilo významnou část přepravních výkonů, nárůst přepravených cestujících odhadujeme o cca 30%, zejména na trase A, hlavně stanice Dejvická a Hradčanská. Středeční ranní špičku jsme na trase A ještě posílili. 4.12.2014 16:12

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.