iDNES.cz

Ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš

Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha
velikost textu:
vydáno 4.12.2014 14:57
Na dotazy čtenářů iDNES.cz odpovídá generální ředitel pražského dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
OTÁZKA: Dobrý den. Překvapilo mě, že tramvaje nevyjely poprvé v historii. Nechce se mi věřit tomu, že by za cca 100let, co u nás jezdí tramvaje, nebylo nikdy takové počasí? Přeci varování před ledovkou posloucháme v radiu každou chvíli. Není to spíš tím, že dnešní hyper-super-moderní tramvaje takové počasí nezvládnou? A když byla stejná ledovka třeba před 30ti lety, tramvaje v pohodě jezdily? Děkuji Vít Žíla
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Podle historických záznamů byla poslední podobná kalamita v roce 1901. Problém nebyl v tramvajích, ale v námraze na trolejovém vedení. 4.12.2014 15:03
OTÁZKA: Hezký den přeji, musím pochválit pružnost operativního řízení DP. I když nebylo jednoduché situaci zvládnout a někteří cestující se dost vyvztekali. Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem DP kontroloval sjízdnost tramvajových tratí a jak bude DP v podobné situaci reagovat příště. Je možné se nějak připravit nebo vytvořit nějaké opatření, aby tramvajová doprava i přes tuto nepřízeň byla v provozu? Děkuji. Bronislav Gabryš
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: DPP má informace o stavu tramvajových tratí a trolejového vedení online díky dispečerskému systému řízení a spojení se všemi řidiči tramvají. Na vzniklou situaci se nedalo dopředu připravit, protože šlo naprosto výjimečnou povětrnostní situaci. Námraza se tvořila velmi rychle na trolejovém vedení, naopak koleje a vozovky zůstaly bez námrazy. Jednotlivé aspekty průběhu kalamitní situace v tuto chvíli detailně vyhodnocujeme. 4.12.2014 15:08
OTÁZKA: Dobrý den, kdy nebo jak nastal ten moment, že se všechny tramvaje najednou zastavily? Řidič prostě zjistil, že už se nerozjede, tak vysadil cestující a od té doby už se nepohnul? A nebo došlo k nějakému pokynu z dispečinku, že mají všichni zastavit, protože hrozí poškození sběračů a přepálení trolejí? Je mi divné, že jsem kolem deváté večer viděl stát kolonu tramvají z Kubánského náměstí až k Vozovně Strašnice, ale v opačném směru jsem jednu tramvaj viděl projet. Děkuji za odpověď Martin
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Provoz tramvají byl operativně řízen z centrálního dispečinku tramvajového provozu podle vývoje situace v daných lokalitách. Dispečeři nepřetržitě komunikovali s řidiči tramvají a postupně nařizovali přerušení jízdy tramvají s ohledem na bezpečnost provozu a ochranu majetku (sběračů a trolejového vedení). 4.12.2014 15:13
OTÁZKA: Dobrý den, teď sčítáte škody za ledovku, je už nějaký prvotní odhad? A jak se díváte na to, že v příštím roce vám mohou díru do rozpočtu udělat zlevněné kupony. Protože radní Dolínek řekl, že pokud bude mít v této souvislosti dpp výpadek příjmů z jízdného, bude si muset najít peníze u sebe. Máte takové rezervy? Jana
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Náklady vynaložené na zvládnutí kalamitní situace nyní vyčíslujeme. Otázka zlevnění ceny ročního jízdního kuponu je na programu jednání Rady hl. m. Prahy a podle zákona platí, že ten kdo slevu nařídí, musí dopravci uhradit vzniklou ztrátu. To ovšem nevylučuje, že v příštím roce budeme i nadále hledat úspory v provozním rozpočtu DPP. Tyto dvě věci však nelze slučovat. 4.12.2014 15:21
OTÁZKA: Neuvazujete o tom ze cast z manazerskych bonusu bude pouzita jako odmena pro pracovniky kteri se aktivne v terenu podileli na likvidaci nasledku? (mohl by jste jit prikladem a venovat dejme tomu 50% z bonusu) VV
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Jak jsem uvedl již včera v České televizi, počítáme s mimořádnými odměnami pro zaměstnance, kteří se na zvládnutí kalamitní situace podíleli. Velmi si vážím nasazení našich zaměstnanců, jak řidičů tramvají, tak řidičů autobusů, dispečerů, pracovníků udržujících trolejové vedení a dalších zaměstnanců, kteří se obětavě podíleli na zvládnutí této mimořádné události. Ujišťuji Vás, že moje manažerské bonusy by na to rozhodně nestačily. 4.12.2014 15:27
OTÁZKA: Jaká opatření ze situace DPP vyvodí? Bude po nových tramvajích požadovat, aby si s námrazou lépe poradili, a elektronika nebyla tolik náchylná na výpadky? Bořek Kušil
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Problém nebyl v tramvajích jakéhokoliv typu, ale v námraze na trolejovém vedení. Šlo o mechanický problém, kdy sběrač nemohl dosednout na trolejové vedení. V tuto chvíli vidím dvě základní opatření. Jedno směrem ke zlepšení informování cestujících v terénu, i když si myslím, že způsob informování cestujících proběhl nadstandardně, protože první informace jsme poskytovali už v průběhu pondělní noci. Druhé opatření je technického rázu, jedná se o nezávislý trakční prostředek, kterým dokážeme rychleji odtáhnout nefunkční tramvaje do vozoven. 4.12.2014 15:33
OTÁZKA: DObrý den, podle mne to DPP zvládnul, snažil se reagovat pružně a v rámci svým možností, určitě to nebylo jednoduché. Za mě dobrý a díky! A teď otázka úplně mimo obor: jste fanouškem fotbalu a pokud ano, komu fandíte? Díky a ať se daří. Martin Wallner
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za uznání, velmi s ho vážíme. Jsem fanouškem fotbalu, řadu let jsem jej aktivně hrával v Dukle Praha a stále jí fandím. 4.12.2014 15:36
OTÁZKA: Dobrý den. Pane řediteli, přijde mi, že jste to zvládli :). Jak se můžete pro příště z takovéto situace poučit? Btw. Do ulic jste nasadili 100 náhradních autobusů, jaké vůbec máte v tomto směru rezervy, bylo z čeho brát? Děkuji Jaromír
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Vážíme si Vašeho názoru. Sto autobusů v rámci NAD bylo optimální množství, které bylo nutné operativně nasadit. Nebylo jednoduché, například během noci, zajistit potřebné řidiče navíc. 4.12.2014 15:40
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas DP nakupoval obousměrné tramvaje, které se dosud používají při různých výlukách spolu s provizorní kolejovou spojkou. Pokud vím, v současné době nákup obousměrných tramvají není v plánu. Jak chce DP řešit do budoucna absenci těchto již poměrně zastaralých tramvají ? Děkuji za odpověď Petr
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Dobrá otázka, je vidět, že situaci rozumíte. V tuto chvíli plánujeme nákup několika vyřazených obousměrných tramvají typu KT8N z Maďarska. Jsme schopni si je sami zrekonstruovat a začlenit do provozu. 4.12.2014 15:43
OTÁZKA: Dobrý den. Zdá se vám fair že politici kvůli hlasům naslibovali zlevnění ročního kupónu MHD ale vy jakožto DP hl.m.Prahy to máte v podstatě zaplatit? Tedy podle pana Dolínka.... Petr Svoboda
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Podle zákona každý, kdo nařídí dopravci jakoukoliv slevu, musí vzniklou ztrátu refundovat. Vedení DPP musí konat s péčí řádného hospodáře a bude tento rozdíl uplatňovat. Vedle toho však plánujeme v příštím roce úspory v provozních nákladech různými manažerskými opatřeními a to situaci jistě pomůže. 4.12.2014 15:46
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mne kolik má DP provozuschopných autobusů v záloze v ranní špičce? Čekat 24 min. na X3 a pak se do ní nevejít nebylo zrovna fajn. Děkuji V. Tydlitát
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Zálohy v ranní špičce jsou něco jiného, než náhradní autobusová doprava zavedená při této kalamitě. Mrzí mě, že jste měl negativní zkušenost, avšak obdobným situacím se při tak výjimečné události nedá zcela vyhnout. 4.12.2014 15:50
OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě jakým způsobem byly tramvaje odtaženy do vozoven. Nemohl jsem tou dobou bohužel být v Praze, takže jsem to neviděl. Odtahovali se pomocí kolejového vozidla, nebo silničního? u silničního mě napadají problémy s vegetačními pásy, štěrkem a podoně. Děkuji Vojta Kočovský
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: K zatahování tramvají do vozoven byly použity těžké nákladní automobily, které odtahovaly tramvaje pomocí tyčí. V nepřístupných úsecích byla použita tzv. dvoucestná vozidla, to znamená ta, která mohou jezdit jak po silnici, tak po kolejích. 4.12.2014 15:55
OTÁZKA: Dobrý den, zajímá mě cena předplatních ročních kupónů na rok 2015. Nová paní primátorka slibila zlevnění. Děkuji za Vaši práci, ráda jezdím MHD, až na bezdomovce je to OK. Věra Tichá
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Tématem ceny předplatních ročních kuponů na rok 2015 se bude zabývat Rada hl. m. Prahy pravděpodobně příští týden. Těší mě a vážím si, že ráda využíváte našich služeb. Problematika bezdomovců v MHD nemá jednoduché řešení, ale společně s hlavním městem Prahou hledáme zlepšení. 4.12.2014 16:02
OTÁZKA: Pane řediteli, jak dlouho trvá rozmrazit jednu trolej - tedy alespoň v nějakém použitelném úseku? A kolik strojů na to rozmražování jste museli nasadit? Pavel
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Máme 340 km trolejového vedení. Veškeré práce musely být prováděny našimi zaměstnanci ručně, protože jiné metody nebyly účinné. Potíže, hlavně první noc, způsobovalo opětovné narůstání námrazy na již očištěných úsecích. Byla to sisyfovská práce. 4.12.2014 16:06
OTÁZKA: Dobrý den, Ten nejvíce inkriminovaný den metro praskalo ve švech. Máte nějaké odhady na počet přepravených lidí a kolik to bylo oproti normálu? Nezajistila kalamita nějaký ten přepravní rekord pro systém metra? :) Tonda Hejlík
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Metro zajistilo významnou část přepravních výkonů, nárůst přepravených cestujících odhadujeme o cca 30%, zejména na trase A, hlavně stanice Dejvická a Hradčanská. Středeční ranní špičku jsme na trase A ještě posílili. 4.12.2014 16:12
OTÁZKA: Dobry den, reagoval Dopravni podnik nejak jiz ve chvili, kdy kalamitni situace nastala v Brne? Praha mela 6 hodin "naskok", presto byla doprava "nachytana na svestkach". Jaroslav Hutnik
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: S Vaším názorem nemohu souhlasit. O situaci na Moravě jsme samozřejmě věděli, avšak troleje před námrazou nelze dopředu nijak ochránit. 4.12.2014 16:17
OTÁZKA: Dobrý den, nechápu proč linka 250 jezdila jako prodloužená do Úval jen do 19h, bohužel jsem se o tom na zastávce sídliště rohožník samozřejmě nedozvěděl, když jsem tam přijel v 19.30 a tudíž jsem musel jít 3km pěšky (to vy neznáte). Kavan
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Linka 250 byla prodloužena do Úval na žádost společnosti Ropid, včetně časového určení. 4.12.2014 16:20
OTÁZKA: Dobrý den. Jeden čas se mluvilo o tom, že by se do nočních tramvají nastupovalo, kvůli eliminaci živlů a kumul, pouze předními dveřmi. Je taková myšlenka v Praze realizovatelná? Znamenalo by to velké zdržení tramvají? Radim
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Nastupování pouze předními dveřmi by znamenalo velké zdržení tramvají a to i v nočním provozu. Navíc, kabina řidiče tramvaje je oddělena od prostoru cestujících, což neumožňuje aktivní kontrolu nastupujících cestujících. Z uvedeného důvodu o tomto opatření v Praze v současné době neuvažujeme. 4.12.2014 16:23
OTÁZKA: Dobrý den přeji, chci se zeptat, zda-li je v nějakém šetření ochrana těchto trolejí před nepříznivými vlivy počasí? Myslíte, že by se to mohlo ještě letos, či někdy vůbec, stát znovu? Patricie Maňková
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Takové řešení by bylo velmi nákladné, jak investičně, tak energeticky. Nebyly by to efektivně vynaložené finanční prostředky. 4.12.2014 16:25
OTÁZKA: Dobrý den, informovanost o situaci byla hlavně ráno zcela nedostatečná - např. spoj Hradčanská - Dělnická vůbec neexistoval. Jako pražák mohu jít pěšky, případně metro Muzeum - Vlatavská a pak pěšky. Co ale mimopražští, nebo cizinci, ti byli úplně ztracení. Když už bylo nějaké hlášení tak pouze v češtině. Může DPP do budoucna připravit pro podobné situace hlášení a info. tabule i v cizích jazycích? Alex
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: V kalamitních situacích, jako byla tato, se řídí systém MHD velmi operativně. Prioritním úkolem bylo informovat obyvatele Prahy a Středočeského kraje tak, aby se dostali do škol a zaměstnání. Vyhodnocením průběhu informovanosti přímo v provozu se budeme dále zabývat. 4.12.2014 16:30
OTÁZKA: Dobrý den, nechci se na nic ptát, protože vím, jak náročné muselo být provozně vše zvládnout. Vlastně bych tímto rád poděkoval celému týmu, který se staral o to, aby celá dopravní infrastruktura neskolabovala. Hezký den, M. Schiffler. anonym
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za Vaše uznání, patří stovkám našich zaměstnanců. 4.12.2014 16:33
OTÁZKA: Dobrý den. Můžete mi prosím říci proč jste na dotčené tramvajové zastávky neumístili alespoň základní informace o náhradní dopravě? Myslím, že by to bylo narychlo proveditelné. Děkuji. Jan Filip
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Od ranního výjezdu byly umísťovány základní informace na 300 klíčových zastávkách tramvají. Tramvajových zastávek je 585 a bohužel nebylo v našich silách během dvou hodin vytisknout, rozvézt a umístit letáky s informacemi na všechny z nich. V průběhu úterního dopoledne jsme nasadili na důležité dopravní uzly informátory, kteří podávali aktuální informace. Důležité však je, že tam, kde nebyly informace vyvěšeny, byl zajištěn provoz NAD. 4.12.2014 16:43
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli. Jak se osobně vyrovnáváte s faktem, že velká část cestujících viní ze všeho Dopravní podnik a není schopná pochopit, že vše způsobil svým způsobem unikátní přírodní jev, navíc v tak obrovsky plošném rozsahu. Vím, že DPP udělal maximum i včetně náhradních busů, nasazení řidičů z volna a složek vrchního vedení, které odstraňovaly námrazu nonstop. Ale mnoho lidí toto nevídí, v terénu nejsou a jen nadávají, že zrovna u jejich zastávky nejede tramvaj nebo alespoň náhradní spoj. Nechápou, že téměř 700 tramvají maximálně možnými 100 busy lze nahradit jen omezeně. Tito lidé argumenty nejsou schopni přijmout a svými laickými a neodbornými názory jsou schopni i leckoho otrávit. Převažuje u Vás spíš hrdost nad tím, jak DPP a jeho zaměstnanci kalamitu zvládli nebo se Vám promítne do nálady i hořkost z těch, co to nejsou schopni pochopit a ocenit? Děkuji za odpověď. Robert K.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Jsem hrdý na to, jak naši zaměstnanci krizovou situaci zvládli a nezapomenu jim za to poděkovat. To, že se občas setkáváme s nezaslouženou kritikou se bohužel stává. Osobně jsem přesvědčen, že odvádíme velmi dobrou práci a to dlouhé roky. Vašeho pohledu si velice cením a děkuji za něj. 4.12.2014 16:55
OTÁZKA: Dobry den, proc tedy kdyz jsou s tramvajemi takove problemy, nenahradite radeji vsechny tramvaje vlaky? Bylo by tak mozne zaprahnout dieselovou lokomotivu a bylo by to bez problemu, predstavte si napriklad linku 9 nebo 22 v podani vlaku City Elefant. Dekuji Petr Fleischman
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Technicky i provozně je toto nesmyslná úvaha, ale děkuji za dotaz. 4.12.2014 16:57
OTÁZKA: Pane řediteli, led opadal. Jaké teď v souvislosti s kalamitou řešíte problémy? A dovedete si představit situaci, když by se zrovna v úterý otevírala Blanka? :) jana
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: To, čím se teď intenzivně zabýváme, je například příprava rozpočtu na rok 2015 a dokončení stavby prodloužení trasy A do Motola. Případné otevření tunelu Blanka by dopravní situaci v Praze spíše pomohlo. 4.12.2014 17:01
OTÁZKA: Dobrý den chtěl sem se zeptat jaktože Na Nádraží Hostiveř přijel první náhradní autobus až po šesti hodinách??Bydlím tu a od devíti hodin do skoro dvou hodin ráno nepřijela ani jedna náhradní doprava i když tu silničáři udělali posyp??Děkuji za odpověd.Michal Reis anonym
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: V tomto místě jsme nezaváděli do ukončení denního provozu NAD a to s ohledem na to, že místo obsluhují pravidelné denní linky autobusů č. 101, 181, 125, 183. NAD byla zavedena až za noční tramvajovou linku. 4.12.2014 17:05
OTÁZKA: Dobrý den přeji. Taky si myslíte, že za námrazu na trolejovém vedení může Zeman s Putinem? Milan Sikora
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Myslíte, že umí poručit větru, dešti, mrazu? :-) 4.12.2014 17:08
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli . Myslím si že patří velké poděkování všem pracovníkům DPP ,kteří od pondělního večera po včerejší den ,dělali vše pro zajištění MHD v Praze . Situace nebyla vůbec lehká ,ba naopak a mohu jedině smeknout nad tím jak DPP a jeho pracovníci to zvládli . Proto si dovolím ,prostřednictvím tohoto mailu ,vám i všem na DPP ,za zvládnutí ledové kalamity veřejně poděkovat . Můj druhý dotaz se týká zlevňování jízdného ,když by opravdu k zlevnění došlo ,o kolik by DPP přišlo a zda bude DPP tyto peníze žádat po městu ,či bude nucen šetřit ,třeba i v dopravě ? Osobně toto zlevnění nepovažuji za moudré . předem děkuji za odpověď a ještě jednou velké poděkování za zvládnutí ledové kalamity . Jirka Jiří Maršálek
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Stejně jako Vy si nesmírně vážím úsilí všech zaměstnanců, kteří se podíleli na zvládnutí této mimořádné situace. Upřímně Vám děkuji, že patříte mezi Ty, kteří naši snahu veřejně ocenili. Podle zákona každý, kdo nařídí dopravci jakoukoliv slevu, musí vzniklou ztrátu refundovat. Vedení DPP musí konat s péčí řádného hospodáře a bude tento rozdíl uplatňovat. Vedle toho však plánujeme v příštím roce úspory v provozních nákladech různými manažerskými opatřeními a to situaci jistě pomůže. 4.12.2014 17:22
OTÁZKA: V rámci oprav tramvajových kolejí byly na mnoha místech instalovány travnaté pásy - náhradní autobusová doprava tak nemůže zajíždět do všech zastávek tramvají a neinformovaní lidé většinou neví, kam na ni přejít. Myslíte si, že toto bylo správné řešení? (v posledních dnech je Praze dávána za vzor Vídeň - právě v ní ale mají přestupy domyšlené a tam kde vystoupíte z tramvaje, můžete nastoupit do návazného autobusu (vhodné by toto řešení bylo např. na Dejvické aj.) Pavel Štěrba
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Na tento problém myslíme a při rekonstrukcích tramvajových tratí řešíme i zřizování zastávek NAD v jejich blízkosti. Mohou nastat i případy, kdy to bohužel v závislosti na místních podmínkách nejde. 4.12.2014 17:26
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych vám a zejména všem zaměstnancům, kteří se v době neočekávatelné a extrémní kalamity snažili ze všech sil zajistit alespoň základní provoz městské dopravy, poděkovat za nesmírné osobní nasazení. Občas sice trochu vázla informovanost, ale pokud se člověk potřeboval někam po městě dostat s DP, pak se mu to, byť třeba v delší době, povedlo. To je obdivuhodné. Stran dotazu, čistě ze zajímavosti: Už tušíte, jak se s námrazou popasovaly jednotlivé typy tramvají? Říká se, že obecně zvládají podobné problémy starší typy výzbrojí a tramvajové vlaky se dvěma pantografy lépe, už máte nějaké poznatky z provozu, nebo spíše neprovozu během kalamity? Děkuji a přeji co nejméně mimořádných událostí. Vít Č.
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme Vám za uznání, velmi si ho vážíme. V první řadě je třeba si uvědomit, že kalamitní stav byl způsoben námrazou na trolejovém vedení nikoliv nefunkčností tramvají. S extrémní námrazou si neporadil žádný typ tramvají. 4.12.2014 17:34
OTÁZKA: Dobrý den. Nejsem zastánce dopravního podniku. Předražené nákupy, (ne)pokrytí signálem gsm a wifi, chování části řidičů či neochota revizorů řešit problémy s obtěžujícími cestujícími jsou body, na které by se mělo vedení DP mimo jiné také zaměřit. Současně však musím DP pochválit za zvládnutí přepravy cestujících během extrémně nepříznivých klimatických podmínek. Chybí však rychlá a přesná informovanost cestujících. Zvážíte zavedení bilingvního hlášení - dostačující by bylo v CZE a ENG jazyce? Děkuji. David Kohout
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za Váš podnět, zvažujeme všechny možnosti, které mohou zlepšit naše služby. 4.12.2014 17:36
OTÁZKA: Dobrý den, v situacích jako je tato by bylo užitečné, kdyby vyhledávač spojení na dpp.cz uměl pracovat s aktuálními informacemi o zpožděních a omezeních v sítí veřejné dopravy. Pokud by vyhledávač zohlednil aktuální stav sítě, dokázal by cestujícím nabídnout vhodné spojení i při takové (nebo podobné) neplánované situaci. Vyhledávače spojení v některých (především západoevropských městech) takové schopnosti mají. Dočkáme se i v Praze? Michal Jakob
Jaroslav Ďuriš, generální ředitel Dopravního podniku Praha ODPOVĚĎ: Děkujeme za Váš podnět, je to jedna z oblastí, kde vidíme možnost zlepšení. 4.12.2014 17:40
zpět na osobnost