Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V pražském registru jsou tisíce odstavených aut. Majitelům hrozí pokuty

  15:48aktualizováno  15:48
V takzvaném depozitu jsou v Praze uložené registrační značky pětadvaceti tisíc aut. Majitelé vozů mají poslední dny na to, aby úřadu nahlásili, k čemu odhlášený vůz slouží a kde se nachází. Většina lidí to nechala na poslední chvíli a na úřadech se proto tvoří fronty. Praha opozdilcům otevře „rychlejší“ přepážku.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Když majitel odloží značky vozu do depozitu, nemusí za něj platit povinné ručení. Využívají to například vlastníci veteránů před renovací, ale i nepoctivci, kteří se chtějí vyhnout ekologické likvidaci vozu.

Mnoho lidí si nechalo povinnost až na poslední chvíli, na úřadech se proto teď tvoří fronty. Nejvíce zatížené je pracoviště registru vozidel v Praze 10.

„Město je připraveno přizpůsobit se náporu i tím, že přijme méně naléhavé žádosti teď a vypořádá se s nimi až později,“ uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Otevře proto speciální přepážky, kde mohou zájemci podávat své žádosti s tím, že nebudou vyřizovány na počkání, ale v pořadí, v jakém byly přijaty.

Dvojí metr na majitele

Podle ministerstva dopravy většina vozidel, kterých se současná situace dotýká, již ani reálně neexistuje. Tímto opatřením chce v registru udělat pořádek.

„Podobně jako u takzvaných polopřevodů bylo i dočasné vyřazení vozidla často prostředkem, jak se vyhnout ekologické likvidaci a zbavit se auta. Papírově zůstalo v registru, ale nikdo už neměl přehled, co se s ním skutečně stalo,“ vysvětlil ministr dopravy Dan Ťok.

Lidem, kteří nestihnou do konce roku úřadu oznámit, kde se jejich auto nachází, hrozí pokuta nebo vymazání vozidla z registru. Rozhodující je, jak dlouhou dobu byly značky v depozitu uloženy.

„Majitelům vozidel vyřazených z provozu mezi 30. červnem 2013 a 1. lednem 2015 hrozí v případě promeškání termínu pokuta až padesát tisíc korun. Těm, kteří je mají odstavená ještě delší dobu, auta úředně zaniknou,“ vysvětlil ředitel odboru komunikace ministerstva dopravy Jakub Stadler.

Autoři:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.