Mobilní Metro.cz

Národní muzeum bude dva roky pod plachtou.

Národní muzeum bude dva roky pod plachtou. | foto: Robert Nováka

Reklama na Národním muzeu. Dominanta Václaváku je za plachtou

Vydáno 16.04.2016
Na dva roky zakryla plachta s reklamou fasádu historické budovy Národního muzea na Václavském náměstí.

Po dobu rekonstrukce na ní bude zobrazena fotoreprodukce fasády budovy s částmi věnovanými komerční reklamě. Podobná plachta s reklamou a reliéfem v minulosti zakryla například Husovu sochu na Staroměstském náměstí nebo Národní divadlo. Důvody tohoto kroku jsou podle generálního ředitele Národního muzea Michala Lukeše ekonomické.

Peníze za reklamu pomohou muzeu nahradit propad příjmů ze vstupného. V případě, že by na budově nebyla umístěna plachta s ­reklamou a ­reliéfem budovy, bylo by lešení stejně zakryto plachtou, ale pouze zelenou stavební. „Veškeré příjmy z ­této reklamy budeme investovat zpět do návštěvnických služeb, především do akcí zaměřených na vzdělávání,“ slibuje Lukeš.

Ředitel také přiznává, že sleduje diskusi na sociálních sítích ohledně reklamy. „Dokážu si představit hezčí a nápaditější využití plachty na lešení, ale nedokážu si představit, kde by se na to mimo reklamu vzaly finanční prostředky,“ vysvětluje.

Muzeum si podle něj nemůže dovolit odmítat peníze za situace, kdy nemá prostředky ani na najmutí několika špičkových specialistů, kteří by pomohli vybudovat moderní expozice.

Sdílet článek

Komentáře