Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiče zbrzdí na dálnici D1 další opravy mimo modernizované úseky

  12:07aktualizováno  12:07
O víkendu se na rekonstruované dálnici D1 bouraly dva mosty a dálnice byla šestnáct hodin uzavřená. Motoristy však na spojnici Prahy a Brna čekají další omezení. Silničáři totiž opravují i kratší úseky, které jsou v havarijním stavu. Omezení potrvá do začátku října.

Silničáři opravují i kratší úseky na D1. Ilustrační snímek | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

"Dílčí provozní opravy se provádějí na osmi úsecích dálnice D1. Probíhají mimo modernizované úseky," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Omezení na hlavních tazích

Dálnice D1

  • Šternov - Psáře
    (41. - 49. km)
    do 21. 8.
  • Psáře - Soutice
    (54. - 56. km)
    do 22. 8.

Dálnice D5

  • Praha - Beroun na úrovni Rudná
    (5. - 6. km)
    do 31. 10.
  • Rokycany - Ejpovice
    (62. - 67. km)
    do 30. 9.
  • Cerhovice - Žebrák
    (34. - 41. km)
    do 30. 9.

Dálnice D8

  • Nová Ves - Úžice
    (11. - 18. km)
    do 8. 9.
  • Lukavec - Doksany
    (40. - 41. km)
    do 26. 8.

Rychlostní komunikace R10

  • Ohrazenice
    (71. km)
    do 27. 9.

Upřesnila, že hned několik jich je na území Středočeského kraje. "Jde o místa v havarijním stavu, u kterých nelze opravu odkládat. Cílem dílčích oprav je udržet dálnici po celou dobu modernizace v provozuschopném stavu," vysvětlil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.

Na tyto základní opravy pak naváže podle Čermáka modernizace dálnice v dalších letech. Menší opravy na D1 probíhají každoročně. "K poškození komunikace dochází vlivem extrémních zimních i letních teplot a značně intenzivní dopravy," dodala mluvčí. Jde například o opravy poškozených vozovek, jako jsou výtluky nebo vyjeté koleje.

Osm opravovaných úseků měří v celkovém součtu více než 17,5 kilometru a na D1 se nacházejí mezi 55. a 94. kilometrem. "Rekonstrukce provádíme metodou takzvaného remixu, kdy rozrušíme původní povrch, který rozdrtíme a spolu s novým pojivem využijeme k položení nového povrchu. Tato metoda je ekonomicky výhodná a umožňuje provádět opravy ve zrychleném režimu," popsala Vápeníková.

Ředitelství silnic a dálnic se snaží práce pečlivě koordinovat s probíhající modernizací. "Aby se případná omezení nenásobila a neměla tak negativní dopad na průjezdnost dálnice," vysvětlil ředitel Čermák.

S omezeními musí řidiči počítat i na dálnici D5

Dvě velké opravy povrchu dálnice D5 mezi Prahou a Plzní omezují rychlost na 80 kilometrů v hodině. Už minulý týden se začalo pracovat mezi Cerhovicemi a Žebrákem (exity 34 a 41) ve směru na Prahu, dnes začínají stavbaři rekonstruovat úsek mezi Rokycany a Ejpovicemi (exity 62 a 67) ve směru z Prahy na Plzeň. Obě opravy mají být hotovy do konce září.

Mezi Cerhovicemi a Žebrákem se pracuje ve středním dělicím pásu a auta jezdí pravým pruhem v režimu 1+1. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se tu neměly tvořit výraznější kolony. "Řidiči by se ovšem měli připravit na hustější dopravu každý pátek ve směru do Německa a v neděli odpoledne ve směru na Prahu," upozornila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

V úseku Rokycany - Ejpovice se bude pracovat i na opravě velkého dálničního mostu u Klabavy. Od 2. září bude doprava svedena do levého jízdního pásu v režimu 2+1, kdy dva pruhy povedou směrem do Německa. "To však provoz omezí pouze krátkodobě," doplnila Ledvinová.

"Řidiči budou mít na dálnici D5 k dispozici nový souvislý několikakilometrový dálniční povrch ještě do začátku letošní zimní sezony," podotkl k oběma zmíněným opravám ředitel ŘSD David Čermák.

Podívejte se, jak se boural most na dálnici D1 u obce Psáře.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.