"Dílčí provozní opravy se provádějí na osmi úsecích dálnice D1. Probíhají mimo modernizované úseky," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.
Omezení na hlavních tazíchDálnice D1
Dálnice D5
Dálnice D8
Rychlostní komunikace R10
|
Upřesnila, že hned několik jich je na území Středočeského kraje. "Jde o místa v havarijním stavu, u kterých nelze opravu odkládat. Cílem dílčích oprav je udržet dálnici po celou dobu modernizace v provozuschopném stavu," vysvětlil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
Na tyto základní opravy pak naváže podle Čermáka modernizace dálnice v dalších letech. Menší opravy na D1 probíhají každoročně. "K poškození komunikace dochází vlivem extrémních zimních i letních teplot a značně intenzivní dopravy," dodala mluvčí. Jde například o opravy poškozených vozovek, jako jsou výtluky nebo vyjeté koleje.
Osm opravovaných úseků měří v celkovém součtu více než 17,5 kilometru a na D1 se nacházejí mezi 55. a 94. kilometrem. "Rekonstrukce provádíme metodou takzvaného remixu, kdy rozrušíme původní povrch, který rozdrtíme a spolu s novým pojivem využijeme k položení nového povrchu. Tato metoda je ekonomicky výhodná a umožňuje provádět opravy ve zrychleném režimu," popsala Vápeníková.
Ředitelství silnic a dálnic se snaží práce pečlivě koordinovat s probíhající modernizací. "Aby se případná omezení nenásobila a neměla tak negativní dopad na průjezdnost dálnice," vysvětlil ředitel Čermák.
S omezeními musí řidiči počítat i na dálnici D5
Dvě velké opravy povrchu dálnice D5 mezi Prahou a Plzní omezují rychlost na 80 kilometrů v hodině. Už minulý týden se začalo pracovat mezi Cerhovicemi a Žebrákem (exity 34 a 41) ve směru na Prahu, dnes začínají stavbaři rekonstruovat úsek mezi Rokycany a Ejpovicemi (exity 62 a 67) ve směru z Prahy na Plzeň. Obě opravy mají být hotovy do konce září.
Mezi Cerhovicemi a Žebrákem se pracuje ve středním dělicím pásu a auta jezdí pravým pruhem v režimu 1+1. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se tu neměly tvořit výraznější kolony. "Řidiči by se ovšem měli připravit na hustější dopravu každý pátek ve směru do Německa a v neděli odpoledne ve směru na Prahu," upozornila mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.
V úseku Rokycany - Ejpovice se bude pracovat i na opravě velkého dálničního mostu u Klabavy. Od 2. září bude doprava svedena do levého jízdního pásu v režimu 2+1, kdy dva pruhy povedou směrem do Německa. "To však provoz omezí pouze krátkodobě," doplnila Ledvinová.
"Řidiči budou mít na dálnici D5 k dispozici nový souvislý několikakilometrový dálniční povrch ještě do začátku letošní zimní sezony," podotkl k oběma zmíněným opravám ředitel ŘSD David Čermák.
Podívejte se, jak se boural most na dálnici D1 u obce Psáře.
17. srpna 2013 |