Turisté by si teď asi fotku s lanovou dráhou nepořídili. Snímek může být ale cenný pro ty, kdo rádi zaznamenávají proměny hlavního města. Pamětníkům se možná vybaví, jak to tu vypadalo po rozsáhlých sesuvech půdy v polovině 60. let, které zničily původní trať lanovky. Její obnova pak trvala dvacet let.
Rozsáhlá půlroční rekonstrukce nejznámější z pražských lanovek začala již v září. Opravuje se trať a kompletní proměnou projde i stanice Nebozízek, jediná mezi oběma konečnými (o rekonstrukci jsme psali zde).
„Práce pokračují dle stanoveného harmonogramu. V nejbližší době se začne s výstavbou nové podpěry číslo 9,“ sdělil iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Jiří Štábl.
Zatím byly demontovány koleje, odbourána celá mostní konstrukce a nástupiště, průběžně pracovníci odvážejí sutě. Zároveň probíhá příprava forem pro betonování nových mostních dílců. Úplně zbořena byla stanice Nebozízek, ze které zbyla jen zeď, s neúplným nápisem „Nebozíze“.
Probíhající výluka je ojedinělá svou délkou a rozsahem oprav. Lanovka bývá mimo provoz sice dvakrát do roka, ale jen kvůli kratším revizím v řádu dní.
Opět bude zprovozněna 19. března 2016.