Nuselský most v Praze | foto: TSK Praha

Na Nuselský most se vrátí dělníci, pracovat zde budou až do konce roku

  • 6
Na Nuselský most se tento týden po zimní přestávce vrátí dělníci, aby pokračovali v jeho celkové rekonstrukci. Tato fáze prací má podle Technické správy komunikací trvat prakticky až do Vánoc. Součástí letošních oprav bude také sanace pláště mostu.

Letošní část rekonstrukce TSK naplánovala v termínu od 1. března do 15. prosince.

Dělníci za tu dobu provedou novou izolaci mostovky, položí nový povrch do pomalého pruhu a postaví nový chodník ve směru do centra.

„Nedílnou součástí je sanace pláště celého mostu, která bude současně probíhat s prací na chodníkové římse a bude se provádět ze zavěšené lávky. Opěry se budou z lešení sanovat od 15. března,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.

Dopravní opatření v roce 2015

  • 28. 2. – 1. 3. 2015  úprava přejezdů na předmostí Nuselského mostu.
  • 1. 3. – 15. 12. 2015 samotná sanace pláště a výměna povrch vozovky v pravém (pomalém) jízdním pruhu a chodníků směrem do centra bude uzavřen.
  • Rekonstrukce pravého pruhu ve směru z centra bude probíhat po dokončení prací ve směru do centra (termín bude upřesněn).

Po celou dobu rekonstrukce budou zachovány vždy minimálně dva jízdní pruhy v každém směru.

Celková rekonstrukce Nuselského mostu by měla být dokončená v příštím roce.

„Jedná se o jednu z nejdůležitějších dopravních cest, kterou Praha má, proto celou rekonstrukci rozdělujeme do více etap, abychom zachovali potřebnou průjezdnost,“ uvedl šéf TSK Ladislav Pivec.

Rekonstrukce mostu, který byl dokončen v roce 1973, začala před dvěma lety opravou středního dělícího pásu a výměnou stožárů veřejného osvětlení.

V loňském roce TSK instalovala novou izolaci mostovky a položila nové povrchy do středních a jízdních pruhů v obou směrech.

Nuselský most

  • Byl dostavěn v roce 1973.
  • Délka: 485 metrů
  • Šířka: 26,5 m
  • Konstrukce: železobetonová rámová konstrukce a čtyři pilíře
  • Průměrná výška: 42,5 m nad údolím 
  • Tloušťka stěn: od 30 do 110 cm.
  • Uvnitř se nachází tubus metra, který má lichoběžníkový průřez a výšku téměř 6,5 m.