Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Praha opraví Bělehradskou nebo most na Kampu, dočkat se může i Libeňský

  17:07aktualizováno  17:07
I v letošním roce se pražští řidiči budou muset vyrovnat s celou řadou uzavírek a výluk. Jakmile se oteplí, silničáři se pustí do velkých oprav ulic, tramvajových tratí a železnice. MF DNES přináší přehled těch nejzásadnějších v hlavním městě.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Dalibor Glück, MAFRA

Zatím se řidiči potýkají spíše s námrazou, uzavírek je kvůli počasí málo. Na Jižní spojce se uzavřel u nájezdu ze Spořilovské ulice směrem na Štěrboholy jeden pruh. Začala tam výstavba protihlukových stěn a jezdí se jen dvěma pruhy.

Stavební ruch naplno propukne s koncem zimy.

Asi nejvíce práce letos Technická správa komunikací odvede na jedné z hlavních tříd, která spojuje Prahu 2 s Prahou 4 a vede přes I. P. Pavlova - na Bělehradské. Její proměna, která spolkne 110 milionů, začne na jaře a potrvá přibližně osmnáct měsíců.

Další dopravní stavby

Pracovat se letos bude v ulici Komunardů, zhruba v dubnu TSK dokončí opravu mostu přes Čertovku na Kampu, silničáři také zaberou část Štěrboholské radiály. Desítky ulic čeká údržba, která přinese na řadě míst dopravní omezení. TSK nyní čeká na schválení rozpočtu radou hlavního města.

Správa železniční dopravní cesty se letos pustí do zastřešování haly hlavního nádraží. Půjde zhruba o půlmiliardovou investici. Peníze půjdou také do trati z Hostivaře na hlavní nádraží. Termíny staveb určí získaná povolení. SŽDC v současné době také pracuje na přípravě projektu rychlodráhy z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště.

Výsledkem bude moderní ulice s novou tramvajovou tratí, přechody a více semafory. Částečně by se pak měla stát inspirací pro plánovanou přeměnu Vinohradské třídy.

V té by stejně jako na Bělehradské mohlo do budoucna růst na chodnících více stromů a z ulic by zmizely ostrůvky tramvajových zastávek. Podle vídeňského vzoru by nově zastávka splývala s chodníkem. Pro řidiče by to znamenalo, že když tramvaj zastaví, budou za ní stát bez možnosti ji předjet.

Na novou Vinohradskou si však musí lidé ještě nějaký čas počkat. „Do konce letošního června vypracuje Institut plánování a rozvoje hlavního města jen studii rekonstrukce Vinohradské ulice,“ popisuje mluvčí Prahy 3 Stanislav Kněnický a říká, že práce letos nezačnou.

Do čeho se ale letos silničáři téměř s jistotou pustí, je další etapa opravy Nuselského mostu. „Stejně jako u ostatních staveb, čekáme i v tomto případě na schválení rozpočtu radou města,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková.

Rekonstrukce mostu nad Nuslemi probíhá už několik let vždy v létě a připravuje řidiče o jízdní pruhy. Letos by to mohlo být naposled. Poslední etapa sice měla skončit až příští rok, podle informací MF DNES je však možné kompletní rekonstrukci dokončit ještě letos. Záleží na tom, kolik peněz na opravu vyčlení magistrát.

To je také případ Libeňského mostu, který je v tak kritickém stavu, že hrozí jeho uzavření. Už zastupitelstvo za minulého vedení magistrátu vypsalo tendr na jeho rekonstrukci. Tu považuje za důležitou i současná garnitura. „S penězi na tuto akci počítám,“ řekl náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Zcela uzavřen kvůli opravě měl být letos druhý nejstarší pražský most přes Vltavu - železniční Negrelliho viadukt. Projednávání projektu se však protáhlo. Rekonstrukce, která přes viadukt nepustí zhruba dva a půl roku vlaky mířící z Masarykova nádraží na Kladno a zpět, tak nejspíš začne v příštím roce.

Zatímco na Negrelliho viaduktu zůstane vše při starém, koleje se budou měnit na některých tramvajových tratích. „Letos chceme dokončit poslední etapu rekonstrukce v Plynární ulici,“ říká mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Praha 6 čeká na rekonstrukci tratě ve Střešovické ulici. „Předpokládáme, že stavba bude mít do konce března příslušné povolení. Dokončena by měla být rovněž během roku 2015,“ říká mluvčí šesté městské části Adam Halmoši.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.