Obyvatelé podél magistrály žijí v hluku a smogu. Ilustrační snímek

Obyvatelé podél magistrály žijí v hluku a smogu. Ilustrační snímek | foto: iDNES.cz

Řešením pro magistrálu by dočasně mohlo být snížení rychlosti v noci

  • 154
Radnice Prahy 2 odmítá čekat se zklidněním magistrály na dokončení tunelu Blanka a zavedení mýtného. Magistrálou by se tak město začalo zabývat nejdříve v roce 2016. Právě to je pro Prahu 2 nepřijatelné.

"Město může už nyní učinit opatření, která na magistrále dopravu zlepší. Například instalací více světelných semaforů blíže k Praze 4. Situace by se také zlepšila zklidněním Sokolské ulice. V závěru bychom samozřejmě chtěli, aby byla Legerova ulice zúžena na dva pruhy. Nejsme ale šílení a víme, že je to v současné době pro město nemyslitelné," řekl starosta Prahy 2 Jiří Paluska

Paluska své návrhy představil městu. "Město naše argumenty přijalo a bude s námi o změnách jednat," dodává.

Denně projedou po pražské magistrále desetitisíce automobilů. Legerova ulice je potom nejšpinavějším místem v celém Česku.

Podle dopravních expertů však magistrále uleví až dostavba tunelu Blanka. "Zužovat magistrálu můžeme až po dokončení okruhu. Město nyní nemůže provádět zásadní změny, protože je finančně vyčerpáno ze stavby Blanky.

Jediné, co se dá v současné chvíli udělat, je snížit povolenou rychlost v ulici v nočních hodinách, aby se zmírnil hluk," říká dopravní expert Petr Moos.

S tím ale nesouhlasí pražští zelení. Podle nich se dá se situací na magistrále něco dělat již nyní. "Dostavba Blanky situaci na magistrále nezlepší. S přípravami zklidnění by se mělo začít hned," říká jejich šéfka Petra Kolínská.

Severojižní magistrála by v budoucnu mohla být zúžena v obou směrech na dva pruhy. Uvažuje se i o jejím zahloubení do tunelu u Národního muzea. Proti tomu se ale staví někteří architekti a dopravní experti. Podle studie, kterou vypracoval Útvar rozvoje města, by však ani jedna varianta nemusela dopravní situaci vyřešit.