Nové infotabule mohou řidičům v Praze ukázat třeba barevný plán, jak hustá je doprava na navazujících silnicích. (Ilustrační foto)

Nové infotabule mohou řidičům v Praze ukázat třeba barevný plán, jak hustá je doprava na navazujících silnicích. (Ilustrační foto) | foto: Michal Šula, MAFRA

Nové tabule za 190 milionů poradí řidičům v Praze, kudy jet

  • 30
Při loňských letních uzavírkách se ukázalo, že pražské dopravní infotabule jsou v podstatě k ničemu. Napravit by to měly tabule nové, které se u hlavních tahů metropolí objeví do konce roku. Řidičům například ukážou, jak hustý je provoz na silnicích před nimi.

"Dosavadní tabule umožňovaly pouze textovou informaci, zpravidla třířádkovou, a několik zobrazení předvolených symbolů dopravních značek. Způsob zobrazování písmen je již technologicky zastaralý a náročný na údržbu," vysvětlil důvody k nákupu nových značek mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.

Moderní infotabule budou přednostně postaveny tam, kde řidiči jedou rychleji a přitom se musí rozhodnout, kterou cestou se vydají. Tak si snáze zvolí alternativní trasu třeba při dopravní zácpě.

Motoristé je tak využijí na Jižní spojce, Vysočanské radiále či například v ulici V Holešovičkách.

Tabule ukáže, jaká je situace na navazujících silnicích

Nový systém stál bezmála 190 milionů korun, přičemž většinu hradila Evropská unie. "Zobrazí jakýkoliv symbol či velikost textu v celé ploše tabule," popsal změnu Mrázek.

Patrně si tak nové tabule poradí i s další výtkou řidičů - ne vždy každý z nich ví, kde na tabuli zobrazená ulice je.

"I když jsem Pražan, znám dost ulic, tak se mi často stává, že netuším, o jakou se jedná. Jel jsem třeba po Strakonické a tabule hlásila, že Dobříšská je ucpaná. Nevěděl jsem, zda se to týká i mě," poznamenal řidič Pavel Soukup.

Na moderní tabuli by se měl vejít i nápis, kudy lze ulici objet. Nový systém tak prý umožní pružně reagovat na potřeby informování řidičů.

"Některé tabule podle významu komunikace umožní zobrazení i schémat dopravní situace před řidičem. Třeba barevný plán, jak hustá je doprava na navazujících silnicích," dodal Mrázek.