Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ropid dokončuje návrh změn MHD kvůli metru. Vše nebude příjemné, říká

  5:59aktualizováno  5:59
Organizace Ropid dokončuje návrh změn v pražské městské hromadné dopravě poté, co se na jaře otevřou čtyři nové stanice na lince A metra. V polovině ledna chce materiál předložit dotčeným městským částem k připomínkám.

Pražané si dvě ze čtyř nových stanic prohlédli v říjnu během dne otevřených dveří | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Pokud vše půjde podle plánu, měly by se pásky v nových stanicích Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol stříhat 6. dubna. Nejpozději v tento den se změní také trasy a jízdní řády navazující povrchové dopravy.

Přestože Ropid v loňském roce uváděl, že by materiál ke změnám v dopravě mohl dopsat na podzim, městským částem ho předloží až nyní.

„Návrh už je skoro hotový. V průběhu ledna půjde k připomínkování jednotlivým městským částem. Primárně těm, kterých se změny nejvíce dotknou,“ řekl iDNES.cz Filip Drápal, mluvčí Ropidu, který organizuje dopravu v Praze. 

S dotčenými radnicemi se v lednu hodlá sejít pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. „V závěru roku 2014 proběhly první schůzky s klíčovými městskými částmi v západní části Prahy a na ně navážou v průběhu ledna 2015 další jednání s dotčenými městskými částmi, kterým budou tyto návrhy podrobně představeny,“ uvedl Dolínek na webu magistrátu.

Fotogalerie

Dodal, že následně proběhne kolo připomínek a po jejich zapracování a finálním projednání připravených změn bude s těmito úpravami seznámena v dostatečném předstihu i veřejnost.

MF DNES už loni informovala o některých možných změnách, které se tou dobou zvažovaly (čtěte zde). Podle tohoto materiálu by se mohly dotknout až desítek linek MHD.

Městské části Praha 5 a 6, jejichž územím nové metro prochází, už netrpělivě návrh Ropidu vyhlížejí. A doufají, že dostanou dostatek času na zapracování připomínek.

„Nejde ani tak o to, zda to není pozdě, ale především o to, zda bude dán prostor k případným korekcím. To v minulých letech příliš ‚nefungovalo‘ a k našim, byť zásadním připomínkám nebylo přihlíženo. Viz například naše několikaleté úsilí o zachování, respektive znovuobnovení provozu oblíbené a značně vytížené linky 217 “ řekla iDNES.cz Petra Kolínská, radní Prahy 6 zodpovědná za dopravu.

Narážela tak na zatím poslední velké změny v pražské MHD v září 2012. Některé se tehdy setkaly s obrovskou nevolí jak cestujících, tak radnic. Na Strahově, kudy dřív jezdila dvěstěsedmnáctka, poté lidé museli mezi linkami dočasně nesmyslně přestupovat, byť je ve finále vezl tentýž autobus (čtěte zde).

Podobně hovoří i radnice Prahy 5. „V uplynulých letech již na území městské části Praha 5 došlo k redukci autobusových linek a rušení přímých spojení, která dnes mnohým obyvatelům chybí. Jsme však připraveni jednat o budoucích změnách bez zbytečných předsudků,“ řekl mluvčí úřadu Ivan Petr.

Městské části by navíc rády stihly probrat návrh změn i se svými občany.

Nepostavíme radnice před hotovou věc, slibuje Ropid

Ropid ujišťuje, že radnicím dá čas na zpracování připomínek. „Nebude to tak, že bychom je postavili před hotovou věc. Detailně to s nimi budeme probírat. Je ale jasné, že některé věci příjemné nebudou. Například některé autobusy se budou muset seškrtat, když tudy souběžně pojede metro,“ nastínil Drápal.

Radnice se kompromisům při hledání optimálního řešení nebrání. „K rozumným kompromisům jsme připraveni,“ uvedla Kolínská.

Své ale budou chtít říct Ropidu i další městské části. Například Praha 7, jíž se dotknou případné úpravy MHD po zprovoznění tunelového komplexu Blanka, se hodlá bránit jakémukoliv omezování spojů na svém území.

„Jednat budeme o posílení tramvajového spojení mezi zastávkami Vltavská a Letenské náměstí ve špičkách. Rovněž žádáme změnu trasy linky 156 tak, aby jezdila přímo přes stanici Vltavská jako tramvaje,“ řekl mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš. Na projednání připomínek jeho radnice potřebuje alespoň měsíc.

Zatím je téměř jisté, že všechny pražské i příměstské autobusy jezdící po Evropské třídě budou nově končit u stanice metra Nádraží Veleslavín. Pokud cestující přestoupí na metro již tady, ušetří několik minut.

Finální úpravy v dopravě bude muset schválit město. Nový šestikilometrový úsek metra A se začal stavět v roce 2009. Přijde zhruba na 20 miliard korun.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.