Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ropid v Praze zruší speciální linku pro vozíčkáře, ti protestují

  12:34aktualizováno  12:34
Plánované dubnové změny v pražské hromadné dopravě se dotknou také vozíčkářů. Těm Ropid hodlá zrušit autobusovou linku H2 jezdící mezi Florencí a Stodůlkami. Ropid svůj krok zdůvodňuje její malou využitelností a hodlá ji sloučit s autobusovou linkou 168. Vozíčkáři proti rušení protestují.

Jako důvod rušení linky H2, dosud jezdící během dne zhruba jednou za tři hodiny, uvádí Ropid nevyužitelnost spojů.

„Přepravní průzkumy z loňska ukázaly, že všechny autobusy na této lince svezou tak málo pasažérů, že jsou ve většině případů prázdné,“ řekl iDNES.cz mluvčí organizace Filip Drápal. „Někdy se těmito autobusy svezli dva vozíčkáři za celý den,“ dodal.

Kompletní návrh změn v pražské MHD od dubna 2015

Proto se Ropid rozhodl, že ode dne zprovoznění nových stanic metra A, pravděpodobně od 6. dubna, nevyužívanou linku H2 sloučí s linkou číslo 168 do upravené trasy Nové Butovice - Nemocnice Motol - Vypich - Poliklinika Petřiny - Vozovna Střešovice - Bořislavka. Spoj bude jezdit celodenně a celotýdenně.

Ale i zde nastanou výjimky, kdy v úseku Nové Butovice - Poliklinika Petřiny pojede linka v pracovní dny jen zhruba do 21 hodin. V úseku mezi Nemocnicí Motol a Nemocnicí Na Homolce pak bude nahrazena linkou 167.

Proti omezení speciální linky ale vozíčkáři protestují.

„Řadu podnětů jsme dostávali už před avizovaným zrušením linky H2, tento týden nám přicházejí další. Říkáme lidem, aby je posílali na příslušné městské části. Nevím, proč by úspory měly začít u vozíčkářů,“ řekla Marie Málková z Pražské organizace vozíčkářů.

Lidé bojí hlavně toho, že avizovaná nová linka číslo 168 v kombinaci s metrem, kde ale vozíky nedokáží projet mezeru mezi vlakem a nástupištěm, plně nenahradí bezbariérové spoje zajíždějící dosud například k bezbariérovému domu v Kodymově či motolské nemocnici.

„Velmi tímto rozhodnutím komplikujete vozíčkářům život,“ uvedl jeden z nich.

Drápal však uklidňuje tím, že Ropid linku osadí nízkopodlažními autobusy. Na vybrané spoje pak pošle speciální autobus, kam se vejde několik vozíků.

„Jenže kromě vozíčkářů bude tento autobus přístupný i ostatním lidem. Aby byla využitá jeho kapacita. Právě v případě obsluhy nemocnic se snažíme maximálně zvýšit počet nasazených nízkopodlažních autobusů,“ dodal Drápal.

Organizace vozíčkářů by podle Málkové ráda ještě s Ropidem o úpravách linky jednala a tlumočila mu požadavky svých klientů.

„Naopak bychom také uvítali, kdyby jezdil i noční autobus pro vozíčkáře,“ dodala Málková.

Připustila však, že jednání s Ropidem by organizace iniciovala ve větší míře poté, pokud by se dubnové avizované změny v dopravě handicapovaných neosvědčily.

Prahou v současné době jezdí dvě speciální linky určené pro přepravu vozíčkářů. Kromě zmíněné H2 je v provozu ještě linka H1 jezdící trasu mezi Chodovem a Černým Mostem.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.