Kapela Monkey Business rozparádila fanoušky v sobotu odpoledne v Kinského...

Kapela Monkey Business rozparádila fanoušky v sobotu odpoledne v Kinského zahradě (21.6.2015) | foto: United Islands of Prague

Příští rok program United Islands rozšíříme, plánují namlsaní pořadatelé

  • 0
Podvanácté se v centru Prahy uskutečnil hudební festival United Islands. Třídenní akci navštívilo více než 60 tisíc diváků, zahrálo na 150 uskupení a kapel. Přestože organizátoři tvrdí, že počet kapel i návštěvníků dosáhl vrcholu, chtějí za rok scénu znovu rozšířit.

Už při sobotním odpoledním vystoupení kapely Monkey Business se rozhlédli po Kinského zahradě a pokývali hlavou. Bylo plno. Přesně takhle si jeden ze dvou hlavních organizátorů Martin Voňka a hlavní producentka festivalu Barbora Šubrtová představovali vyvrcholení 12. ročníku festivalu United Islands, který byl letos komplet zdarma.

Na sociálních sítích pak sklízejí samou chválu. Přestože v sobotu, závěrečný den festivalu, několikrát sprchlo, přišlo během tří dnů stejně jako loni k sedmi hlavním scénám a do téměř dvou desítek klubů na 60 tisíc diváků.

„Nakonec to dopadlo dobře,“ pochvaloval si Voňka.

A přestože pořadatelé tvrdí, že počtem návštěvníků i kapel jsou na maximu, mají v plánu příští rok festivalovou scénu opět rozšířit.

O co by mělo jít?
Voňka: Jednáme o nové lokaci. Jsou to složitá jednání, ale půjde o venkovní scénu v širším centru města. Chceme sem dostat umělce, kteří jezdí po Evropě a Praze se zatím vyhýbají. Co se týče programu, možná v sobotu skončíme trochu dřív, možná půjdeme do neděle. Hlavní část ale zůstane v Kinského zahradě.

Když se vrátíme k letošnímu festivalu, hodně návštěvníků si pochvalovalo, že sem přišli i proto, že se tu zabaví i jejich děti.
Šubrtová: Ano, generace kolem 35 let se proměnila. Jsou zvyklí sem chodit, ale zároveň mají závazky, které třeba před deseti lety neměli. My si přejeme, aby zůstali naším publikem, a tak je třeba jejich děti zabavit. Zároveň i samotní návštěvníci se chtějí pobavit mezi koncerty něčím jiným. Proto nabízíme různé vzdělávací aktivity, workshopy a tak dále. Ti lidé vědí, že i když k nám cestují několik set kilometrů, že je tu o ně postaráno. Ale stropu jsme v tomto ohledu zdaleka nedosáhli (úsměv).

United Islands 2015

  • Více než 150 kapel a hudebních uskupení
  • 7 hlavních scén (Kinského zahrada, Kampa, Střelecký ostrov, Dětský ostrov) + 16 klubů na celkem 100.000 metrech produkční plochy
  • Během tří dnů (od čtvrtka do soboty) ho navštívilo více než 60 tisíc diváků

Příští ročník: 23. - 25. června 2016

Díky tomu, že se festival koná v centru Prahy, projevuje se to na návštěvnosti ze zahraničí?
Voňka: Určitě. Největší část těchto lidí sem přichází pořád ještě náhodou. Letos jsme to odhadli na zhruba 20 procent. Pomalu ten zájem roste, ozývají se nám například cestovky, které chtějí vědět termín a na základě toho sem lákají své klienty. Pro turisty je centrum města přirozenější než například Ladronka, kam se festival přesunul kvůli povodním před dvěma lety.

Odkud sem turisté ze zahraničí jezdí?
Voňka:
Silná je skupina Američanů, pak Poláci, až potom Angličané a Němci. Díky slovenské produkci přijelo letos hodně Slováků. Dobrá je také spolupráce s ambasádami, které nám sem pomáhají vozit (hudební) věci zvenku.

Každý rok řešíte dopravu v okolí festivalu.
Voňka: Ano. Letos jsme se vrátili k osvědčenému modelu, kdy jsme zavřeli Janáčkovo nábřeží. (Neprůjezdý pro auta byl také most Legií - pozn. red.). Chceme, aby si lidé užili i místa mezi scénami a ne se proplétali mezi auty. Loni jsme ulice zavírali trochu jinak. Zacpali jsme celou Prahu, když jsme zavřeli páteřní trasu. Zjistili jsme, že mezi Karmelitskou a Újezdem není kudy projet, museli jsme to tam průběžně otevírat. Určitě by nám pomohlo, kdybychom některé ulice mohli zavírat už v pátek ráno.

Součástí festivalu je tzv. klubová noc, která ve čtvrtek předchází následnému dvoudennímu hlavnímu programu. Mají se kapely z těchto klubů šanci dostat se na hlavní scény?
Šubrtová:
Určitě. Letos jsme tu měli několik kapel z loňské klubové noci. A už teď vím, že pro příští rok pozveme čtyři až pět kapel z té letošní. Některým dáváme i dobré časy na hlavních pódiích, aby věděly, že koncerty na klubových nocích jsou míněny vážně. Ale ti adepti musí ukázat, že umí pracovat s publikem, že mají v sobě určitou energii, aby ho oslovili. To je dobrý předpoklad posunout se na openair.

Hodně jste letos využívali sociální sítě a i fanoušci si je při festivalu oblíbili. Je to pro vás důležitý komunikační kanál?
Šubrtová: Nepochybně. Je to jeden z hlavních informačních kanálů. Víme, že je spousta návštěvníků festivalu, kteří na sociálních sítích žijí, neustále jsou on-line a hledají zde informace. A když máte v programu 150 kapel, musíte je nějak představit, protože prostor v jiných médiích je omezený. Letos jsme kladli důraz na Twitter, i proto že aktivity zejména zahraničních kapel je na něm obrovská. Proto sem dáváme ty nejčerstvější informace. Facebook je momentálně na druhé pozici.