Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Provoz v Blance uvolnil Letnou, před polednem se v tunelu zvýšila rychlost

  9:14aktualizováno  13:42
První všední den po otevření tunelu Blanka se uvolnily některé ulice, plynulý provoz je například na Letné. Naopak zhoustl provoz v pražských Dejvicích. Hodinu před polednem se v tunelu zvýšila rychlost z 50 na 70 kilometrů v hodině.

Ke zvýšení dočasné rychlosti z 50 na 70 kilometrů v hodině došlo hodinu před polednem.

„K omezení na padesát jsme přistoupili opravdu jen na nejkratší nutnou dobu. O víkendu si tunelový komplex přijely prohlédnout tisíce řidičů a z hlediska bezpečnosti bylo snížení rychlosti jednoznačně správným rozhodnutím. Nyní jsme ale ve spolupráci s Technickou správou komunikací a policií vyhodnotili, že provoz je plynulý, bez problémů byla i ranní špička, a tak již není důvod rychlost omezovat,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek.

V Blance se zvýšila povolená rychlost:

Jak se vám jelo tunelem Blanka?

Pošlete nám své postřehy. Jak se po otevření tunelu změnil provoz ve vašem okolí?

Blanka podle něj plní svůj účel - uvolňuje některé ulice na povrchu.

S tím souhlasí Petr Vomáčka z ÚAMK. „Letná je prázdná i kolem Hradčanské je to obousměrně průjezdné. Netvoří se zde žádné kolony,“ řekl iDNES.cz přibližně v 9 hodin. Dodal ale, že se naopak tvoří kolony v Dejvicích - kolem Vítězného náměstí.

„Slabší provoz je také na Wilsonově směrem k hlavnímu nádraží, stejně tak v ulici V Holešovičkách. Dá se to přirovnat k víkendovému provozu,“ pokračoval mluvčí ÚAMK.

Potíže nezaznamenala firma ČKD Praha DIZ, která na provoz tunelu dohlíží. „Po technické stránce je vše v naprostém pořádku,“ řekl mluvčí ČKD Karel Samec.

Nebojte se Blankou projet, vyzývá řidiče policie

Plynulost provozu v pražských ulicích kvituje i policie. „Otevření Blanky jednoznačně pomohlo pražské ranní špičce,“ řekl mluvčí policie Tomáš Hulan. Podle něj ráno projelo tunelem přibližně 1 500 aut za hodinu.

Křišťálová Lupa 2015

Řidiče vyzval, aby se průjezdu tunelem nebáli, Blanka pojme víc vozidel, než ji nyní využívá.

„Řidiči, kteří ještě nesebrali tolik odvahy, aby tento komplex využili, ať se nebojí a ať to zkusí. Nevíme, že by došlo k problémům, které by řidičům měly zkomplikovat průjezd komplexem. Pro oblast Prahy 7, 8, ale i 6 a 5 je její otevření znatelným přínosem,“ pokračoval mluvčí.

Zároveň na řidiče apeloval, aby nadále i při zvýšení povolené rychlosti dbali zvýšené opatrnosti. „Pro řadu řidičů půjde o průjezd zcela novým prostředím. Není proto nutné jet maximální rychlostí,“ dodal.

Také víkend se podle policie obešel bez potíží, provoz v tunelu byl hustší pouze před nedělním fotbalovým zápasem na Spartě.

Policisté se museli do tunelu vydat pouze kvůli několika nadšencům, kteří si jej chtěli zevnitř fotografovat. Někteří z nich se do tunelu vydali po bezpečnostních chodnících, mezi nimi byli také cizinci.

Ohlasy čtenářů na otevření tunelu Blanka

  • Ulice Jugoslávských partyzánů, která vede ke vjezdu do tunelu, byla dnes ráno zcela zacpaná a doprava stála. To se sice občas stávalo i v minulosti, ale opravdu jen velmi zřídka a dnes to byl extrém. Pokud by to tak mělo být i v dalších dnech, tak to znamená, že kvůli Blance se jedna relativně příjemná ulice stala jednou z nejvytíženějších z Prahy.
  • Bydlím v ulici V Holešovičkách, takže jsem byla opravdu zvědavá, jak s provozem v naší ulici otevření Blanky zamává. Bála jsem se většího provozu, ale dnes ráno jsem byla mile překvapená. Poprvé mě nevzbudil zvuk skřípějících brzd. Ulice byla krásně průjezdná a měla jsem pocit, že se počet aut spíše snížil. Cesta Blankou byla také příjemnou změnou. Každé ráno se dostávám autem do práce zhruba 45 minut. Dnes poprvé jsem to zvládla za patnáct minut.
  • Když jsem v neděli vjela do tunelu Blanka, zdálo se mi, že jsem se ocitla v jiném světě. Bohužel o několik let nazpět. Čekala jsem za ty peníze moderní futuristický nadčasový design, ale kachlíky mě vyloženě zklamaly. Vrcholem architektovy snahy je pouze střídání šedé (nebo béžové?) kachlíkové masy s modrou v proužcích. Radši bych ani nechtěla vidět, jak vypadá jeho domácí koupelna.
  • Cesta z Bohnic na Anděl do Kováků je díky tunelu za 18 minut!!! Jinak jsem jezdila přes Troju, Holešovice, kolem Muzea, přes Karlovo náměstí dobrých 30 minut. Ve špičce samozřejmě víc.
  • Já jsem jela ráno z Roztok do Prahy - Podbaby 10 minut a poté stála 35 minut téměř na místě v úseku z Podbaby k Vítěznému náměstí, před ním jsem zaparkovala. Každodenní doprava do Prahy se mi tak prodloužila z 18 minut na 40.
  • Píšu svůj postřeh neřidiče. Jugoslávské partyzány jsem právě (ve 13:41) zdolala v autobuse za krásných deset minut, normálně to jsou tak 4 minuty, díky pruhu pro busy. V pondělí v tuto hodinu to tady nikdy takhle nevypadá, leda ráno. Kulaťák popojíždí, Evropská, kam dohlédnu, je taky hustší. Ulice Svatovítská směr na Kulaťák stojí od tunelu nebo popojíždí pomalu až k náměstí.
Autor:






Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.