Strážník Městské policie v centru Prahy. Ilustrační foto

Strážník Městské policie v centru Prahy. Ilustrační foto | foto: Petr Novotný, MF DNES

S tísňovou linkou 156, zdrojem dobrých tipů i kuriozit, jsou lidé spíše spokojení

  • 5
Ochota operátorů, rychlost strážníků nebo celková pověst policie. To vše hodnotili v telefonickém průzkumu městské policie v Praze lidé, kteří krátce před tím zavolali na linku 156. Strážníci se projektem Call back, tedy "voláním zpět", inspirovali ve Velké Británii. Měl by přispět k lepší práci městské policie.

Pražští strážníci zavedli Call Back v červenci. Během léta zavolali zpátky zhruba osmi stovkám lidí. "Ozvali se asi týden poté, co jsem jim nahlásil jeden incident," řekl redaktor iDNES.cz Vedran Kovačevič. Rozhovor podle něj trval asi tři minuty. Policii zajímala například jeho spokojenost s postupem strážníků.

Celkovou činnost městské policie ohodnotilo pozitivně osmdesát procent dotázaných. "Je to dobrá zpráva pro městskou policii a bezpečnostní situaci v Praze," zhodnotil výsledky náměstek pražského primátora Rudolf Blažek. Volání zpět pokračuje i po skončení průzkumu.

Tísňová linka 156 funguje v Praze šestnáct let. Lidé oznamují krádeže, rušení nočního klidu či založení skládky. Od ledna do konce srpna 2010 městská policie zaznamenala 170 tisíc volání. Je to o deset procent víc než loni ve stejném období.

Některé telefonáty pomáhají policistům k dopadení pachatele. Část hovorů však tvoří podivnosti a kuriozity. Jeden volající se například strachoval o zdraví holuba na ulici. Jinému vadily "anální zápachy" v autobusu MHD. Jindy volal muž s cimrmanovsky laděnou stížností, že na trase metra C od Muzea směrem na Háje "obyvatelstvo provokuje a je nebezpečné."