Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sdružení bojuje proti podobě tunelu „Blanka 2“. Je necitlivý, tvrdí

  16:43aktualizováno  16:43
Členové sdružení Auto*Mat symbolicky blokovali v Libni v ulici Na Žertvách chodník a lidem rozdávali letáky. Chtěli tak chodce upozornit na chystanou stavbu tunelu a několika velkých křižovatek. Pražané se ke stavbě mohou vyjádřit do pátku 14. října, v pondělí se uskuteční veřejná debata.

Návrh silnice s tunely, která by měla navazovat na tunel Blanka a pokračovat přes Libeň až do Malešic, nyní posuzuje ministerstvo životního prostředí v takzvaném řízení EIA. V něm odborníci hodnotí vliv stavby na životní prostředí.

Zástupci sdružení Auto*Mat vysvětlují obyvatelům Libně, jak výstavba další

"Do pátku mohou lidé posílat své připomínky, v pondělí 17. října se pak mohou zúčastnit veřejné diskuze v hotelu Olympik. Podle našeho názoru je projekt necitlivý. Zmizí řada přechodů a pro pěší bude několik míst zcela neprůchozích," vysvětlil Vít Masare ze sdružení Auto*mat, co se jim na stavbě nelíbí.

Podle Masareho nejde o to projekt zastavit, ale upravit tak, aby byl ohleduplnější ke svému okolí. "Projekt významně zasáhne do života Prahy 8. Jedná se v podstatě o dálniční průtah vedený obytnými čtvrtěmi," řekl Jan Urban z občanského sdružení 8jinak!, které společně s Auto*Matem a sdružením Krocan proti současné podobě silnice také protestuje.

Kde zmizí průchody

Přerušeno bude pěší spojení Davídkovou ulicí k Bulovce, lidé neprojdou z Balabenky do ulice Na Žertvách a neprůchozí bude i severní podchod pod železniční tratí vedoucí podél ulice Spojovací. V severní část náměstí Na Stráži bude obří dopravní uzel.

Kromě toho, že zmizí hned na několika místech přechody pro chodce, pak sdružením vadí, že by měly být bourány domy a že by měl být tunel vybudován dřív, než bude dokončen úsek Pražského okruhu od D1 do Běchovic.

"Nová komunikace sem pouze svede tranzitní dopravu a nic se nezlepší, pouze budou zahlceny ulice v okolí výjezdů z tunelu. Dostavba Pražského okruhu je základ a město by se mělo snažit tlačit na stát, aby jej dostavěl. Pak teprv budovat tuto komunikaci," řekl Martin Skalský z Auto*Matu.

Tunel by se měl začít podle současných plánů stavět v roce 2016. "S výstavbou úseku navazujícího na tunel Blanka začneme nejdříve v roce 2015," sdělil již dříve ředitel odboru městského investora Jiří Zlatohlávek. Celý městský okruh by pak měl být hotový v roce 2022 (o nové silnici čtěte zde).

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Otevření zrekonstruované stanice metra Jinonice
VIDEO: Výluka po 7 měsících končí, v metru Jinonice opět staví vlaky

Ve stanici metra B Jinonice od středy opět staví vlakové soupravy. Pražský dopravní podnik (DPP) dokončil kompletní rekonstrukci stanice, kam zatékala voda....  celý článek

Policii zavolali na místo střelby exekutoři, na které muž mířil.
Muž vzal zbraň a začal střílet do vzduchu, nadýchal dvě promile

Opilý muž střílel v pondělí večer v ulici Nad Šafránkou v Praze 6 ze své legálně držené zbraně. Na místo vyrazilo několik policejních hlídek a...  celý článek

Městský soud v Praze řeší případ loupežného přepadení luxusního obchodu s...
Drsnou loupež hodinek trestal soud i pod hranicí sazby, cizince vyhostí

Za loupež hodinek v hodnotě přes 13 milionů korun z prodejny v centru Prahy dostala šestice cizinců tresty od tří do osmi let ve věznici s ostrahou. Pražský...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.