Stavbě však stále něco brání. Jednou jsou to spory o to, kdo stavbu za 45 miliard korun bude financovat. Podruhé se bouří obyvatelé Prahy 6, přes jejíž území má trasa vést. (o problémech provázejících plánování výstavby rychlodráhy čtěte zde)
„Chceme se dohodnout s ministrem dopravy Vítem Bártou, aby jeho úřad projekt přehodnotil. Ať se začne se stavbou z Kladna do zastávky v pražském Veleslavíně. Pražský úsek, nejdražší a nejproblematičtější, ať se nechá na jindy,“ řekl středočeský hejtman David Rath.
Krajský úřad navrhuje, aby se nyní alespoň zmodernizovala a zdvojkolejnila stávající Buštěhradská dráha, po které by pak vlaky mohly jezdit v některých úsecích rychleji.
Hejtman poukázal i na to, že v roce 2014 má být zprovozněno metro u vlakové zastávky Veleslavín. Celé Kladensko by tak získalo přímé napojení na pražské metro.
Současné železniční spojení mezi Prahou je podle něj nedostačující. Z Kladna a okolí dojíždí denně do Prahy za prací kolem 30 tisíc lidí.