Plánovaná rychlodráha by měla spojit Prahu s Kladnem. Vizualizace budoucí podoby dráhy

Plánovaná rychlodráha by měla spojit Prahu s Kladnem. Vizualizace budoucí podoby dráhy | foto: Správa železniční dopravní cesty

Se stavbou rychlodráhy začneme v Kladně, oživuje Rath staré plány

  • 20
Středočeský kraj chce probudit k životu pozapomenutý plán na vybudování rychlodráhy mezi Prahou a Kladnem. O moderním a rychlém vlakovém spojení, které má jízdu mezi metropolí a největším středočeským městem zkrátit o patnáct minut, se mluví už přes deset let.

Stavbě však stále něco brání. Jednou jsou to spory o to, kdo stavbu za 45 miliard korun bude financovat. Podruhé se bouří obyvatelé Prahy 6, přes jejíž území má trasa vést. (o problémech provázejících plánování výstavby rychlodráhy čtěte zde)

„Chceme se dohodnout s ministrem dopravy Vítem Bártou, aby jeho úřad projekt přehodnotil. Ať se začne se stavbou z Kladna do zastávky v pražském Veleslavíně. Pražský úsek, nejdražší a nejproblematičtější, ať se nechá na jindy,“ řekl středočeský hejtman David Rath.

Krajský úřad navrhuje, aby se nyní alespoň zmodernizovala a zdvojkolejnila stávající Buštěhradská dráha, po které by pak vlaky mohly jezdit v některých úsecích rychleji.

Hejtman poukázal i na to, že v roce 2014 má být zprovozněno metro u vlakové zastávky Veleslavín. Celé Kladensko by tak získalo přímé napojení na pražské metro.

Současné železniční spojení mezi Prahou je podle něj nedostačující. Z Kladna a okolí dojíždí denně do Prahy za prací kolem 30 tisíc lidí.