Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Soud zrušil jednu ze změn územního plánu nutných pro stavbu metra D

  15:47aktualizováno  15:47
Městský soud v Praze zrušil jednu ze změn územního plánu nutných pro stavbu metra D. Důvodem je, že magistrátní odbor životního prostředí v dokumentaci ke změně z roku 2012 opomněl vysvětlit, proč nepožadoval vypracovat posudek SEA, který posuzuje vliv koncepcí staveb na životní prostředí.

Depo Písnice s autobusovým terminálem a obřím parkovištěm. | foto: Metroprojekt a.s.

Potvrdil to náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Zda rozhodnutí soudu zbrzdí stavbu, není jasné, Praha ale už proti rozhodnutí podala kasační stížnost.

Stavba metra D je tak nyní kompletně zanesena v dokumentu nazvaném zásady územního rozvoje, v územním plánu změna v tuto chvíli ale není, právě kvůli zrušení soudem.  Oba dokumenty jsou tak v rozporu.

„V platných zásadách územního rozvoje je aktuálně trasa metra D obsažena, a tím, že je to nadřízený dokument územnímu plánu, tak si jako Praha myslíme, že můžeme pokračovat v přípravě stavby metra D,“ řekl ČTK Dolínek s tím, že příprava stavby by neměla být ohrožena.

Důvodem rozhodnutí soudu je fakt, že magistrátní odbor životního prostředí do dokumentace nenapsal, proč nepožaduje ke změně vypracování posudku v rámci SEA. „Jedná se o procesní problém,“ uvedl Dolínek. Původní změna plánu byla schválena v dubnu 2012 za vlády ODS a TOP 09.

Soud rozhodoval o pozemcích kolem Thomayerovy nemocnice

Zamítnutá změna územního plánu se týká pozemků v okolí Thomayerovy nemocnice v Krči a pozemků mezi budoucími stanicemi Nové Dvory a Písnice, kde změna na do té doby pozemcích vedených jako územní rezerva umožnila budovat metro.

Rovněž soud zrušil usnesení, že stavba metra je veřejně prospěšná stavba. Podnět k soudu podali majitelé pozemků u Thomayerovy nemocnice. U soudu je navíc napadeno celé územní rozhodnutí, rozsudek v této věci ještě nepadl.

Praha kvůli rozhodnutí soudu již podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Tady chce podle informací ČTK argumentovat tím, že šlo o pouhou procesní chybu. Navíc metro je podle Prahy prokazatelně stavba zvyšující kvalitu životního prostředí, proto posudek SEA nebyl třeba.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. Nejprve se začne stavět úsek z Pankráce do Písnice.

V další fázi pak zbylé dvě stanice Náměstí Bratří Synků a Náměstí Míru. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun. Jezdit v něm budou automatizované soupravy bez řidiče. Nedávno otevřené stanice metra A do Motola vyšly na zhruba 20 miliard korun.

Autor:


Témata: Praha, Praha-město




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.