Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojení Prahy s letištěm je prioritou celé země, vyhlásil premiér

  10:26aktualizováno  10:26
Za klíčovou věc, kterou bude vláda financovat, označil premiér Bohuslav Sobotka přímé železniční spojení centra Prahy s letištěm Václava Havla. „Je to priorita celé České republiky. Ovlivní to pocit, který si odnášejí návštěvníci ČR,“ řekl premiér. Peníze podle něj půjdou na rekonstrukci trati Praha - Kladno.

Je to priorita celé České republiky. Ovlivní to pocit, který si odnášejí návštěvníci ČR, řekl premiér o železničním spojení centra hlavního města s letištěm Václava Havla. | foto: Martin Veselý, MAFRA

„Aby měla smysl, musí trať vést až na letiště,“ uvedl Sobotka čtyři dny před komunálními volbami.

O přímém propojení centra Prahy s ruzyňským letištěm mluví politici dlouhodobě. Před volbami toto téma akcentuje i ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš. Problém podle premiéra Sobotky dosud byl, že nebylo jasné, zda se podaří zachovat Masarykovo nádraží v centru města, odkud se vlakem do Kladna jezdí.

„Praha potřebuje důstojné, rychlé, efektivní, ekologické spojení s letištěm,“  uvedl premiér v Praze, když přišel osobně podpořit politiky ČSSD, kteří kandidují do zastupitelstva.

Premiér osobně neřekl, kdy bude jím slibované přímé spojení centra s letištěm hotovo. Pražský sociální demokrat Petr Dolínek za realistický odhad označil osm let.

Podle Miloslava Ludvíka, kandidáta strany na pražského primátora, by v první fázi mělo být napojení z letiště do Veleslavína, kde by lidé, kteří přiletí do Prahy, mohli přestoupit na metro. V druhé fázi by následovala rekonstrukce trati do centra Prahy.

Stát se bude finančně podílet na stavbě metra D, slíbil Sobotka

Za morální povinnost státu vůči hlavnímu městu označil předseda vlády také to, že se stát bude finančně podílet na stavbě trasy metra D v hlavním městě. Zdůvodnil to tím, že hlavní město přišlo o peníze změnou rozpočtového určení daní ve prospěch menších obcí.

Jak velký podíl nákladů za stavbu další trasy metra bude muset zaplatit hlavní město, a jakou částkou přispěje stát, o tom se podle Sobotky ještě bude jednat. Nezávisí to podle něm na tom, zda se po volbách sociální demokraté dostanou do vedení hlavního města.

Za třetí důležitou věc z hlediska dopravy v Praze předseda vlády označil propojení mezi dálnicí D1 z Prahy do Brna a D11, která vede do Hradce Králové. To bude, stejně jako rekonstrukce železniční trati Praha - Kladno, věc financovaná ze Státního fondu dopravní infrastruktury.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.