Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Spojení Stodůlek se Zlíchovem prověřila průzkumná štola

  9:36aktualizováno  9:36
Blanka je hotová, stavba trasy metra D má problém s­ pozemky, pozornost magistrátu se tak obrací k jiné velké dopravní stavbě, která se intenzivně připravuje. Pod metropolí se chystá další velký městský tunel.

Průzkumná štola pro výstavbu Radlické radiály. | foto: SubterraMetro.cz

Tuneláři ze společnosti Subterra dokončili práce na průzkumné štole budované pro uvažovanou dostavbu Radlické radiály, jejíž velká část bude vedená pod zemí. Radiála bude spojnicí Pražského a ­Městského okruhu. Pět a ­půl kilometru dlouhá komunikace spojí dálnici vedoucí od Plzně, která nyní končí na křižovatce v Bucharově ulici ve Stodůlkách, s novou křižovatkou, která vznikne u podjezdu na Zlíchově. Skoro polovina její trasy povede v podzemí, a to hloubenými tunely Butovice a Jinonice, tunel Radlice bude ražený. Součástí stavby je i pět mimoúrovňových křižovatek.

Kvůli tunelům předchází stavbě náročný geologický průzkum, který má prověřit podmínky trasy radiály. „Při dosavadním průzkumu se neobjevily žádné zásadní skutečnosti, které by si vynutily změnu zamýšleného trasování radiály včetně všech plánovaných tunelových staveb,“ uvedl Jan Panuška ze společnosti Subterra, která má práce na starosti.

Radlická radiála by měla navazovat na konec, resp. začátek Rozvadovské spojky.

Radlická radiála by měla navazovat na konec, resp. začátek Rozvadovské spojky.

Radlická radiála

Radlická radiála

I když je štola už hotová, průzkum dále pokračuje. „Navrhli jsme, že by bylo vhodné provést průzkumné práce i ­v ­části druhého tubusu,“ přiblížil další postup Panuška.

Radlická radiála má v budoucnu převzít část dopravního zatížení zejména z Radlická, Plzeňské a ulice K Barrandovu. Ulevit má i Strakonické, tedy místu, kde se nejvíce zhoršila doprava po otevření tunelu Blanka.

Průzkumná štola, která bude v budoucnu součástí jedno z tubusů tunelu, zatím přišla magistrát zhruba na sto dvacet milionů korun. Podle náměstka pro dopravu Petra Dolínka má radiála ze všech plánovaných velkých dopravních investic nejblíže k realizaci. Termíny, kdy by se mohlo začít stavět nebo do kdy by mělo být hotovo, zatím ale nebyl stanoveny.

Autor: Metro.cz
Témata: doprava, stavba


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.