Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Předseda pražské TOP 09 Vávra odmítl Hudečkovu výzvu k odstoupení

  17:42aktualizováno  17:42
Žádné cílené setkání, jen pouhá shoda okolností. Předseda pražské TOP 09 Jiří Vávra odmítl, že by se účastnil narozeninové oslavy vlivného podnikatele Tomáše Hrdličky. Podle něj šlo o akci, kterou pořádal zastupitel Prahy 10 Ivan Vinš. Primátor Tomáš Hudeček ho kvůli tomu vyzval k odstoupení, ale Vávra to neakceptoval.

Předseda pražské TOP 09 Jiří Vávra odmítl výzvu Tomáše Hudečka. | foto:  František Vlček, MAFRA

Fotografie o účasti Vávry na Hrdličkově oslavě v úterý uveřejnil server blesk.cz. Jeho stranický rival Hudeček následně uvedl, že jestli se potvrdí informace o setkání Vávry s Hrdličkou, bude žádat okamžité Vávrovo vyloučení ze strany. Svým setrváním by podle něj představoval hrozbu návratu pořádků před rokem 2010.

Vávra tvrdí, že na Hrdličkově oslavě nebyl. S kontroverzním podnikatelem se prý nezná a nebaví. „Byl jsem pozván na narozeninovou oslavu zastupitele Ivana Vinše a netušil jsem, jací budou další účastníci,“ uvedl v prohlášení.

O pražské TOP 09 se dlouhodobě diskutuje kvůli její rozpolcenosti. Vávra se jako předseda pražské organizace a první náměstek primátora nedostal v komunálních volbách na kandidátku TOP 09, kterou sestavil Hudeček.

Vávra v pondělí řekl, že volební výsledek TOP 09, která v Praze skončila těsně druhá za ANO, považuje za prohru.

„Je pravda, že kdyby TOP 09 vedl v Praze jiný lídr, byla by i jiná kampaň,“ řekl v narážce na jedničku kandidátky Hudečka. Podle něj bude muset strana přistoupit k vnitřní sebereflexi.

Úterní zveřejnění fotek nepovažuje za náhodné. „To, že tuto již nikterak žhavou skutečnost zveřejnil deník Blesk přesně v den konání valné hromady společnosti Pražské služby, na které hájím zájmy hlavního města Prahy, jen dokazuje, jakými způsoby vlastník Blesku prosazuje své zájmy na úkor Prahy,“ napsal v tiskové zprávě.

Podle něj je společnost EP Industry je ve sporu s městem a chce donutit Prahu, aby prodala spalovnu v Malešicích skupině, která ovládá i nevlivnější bulvární deník v České republice. „Tím by městu a jeho obyvatelům vznikla těžko napravitelná ztráta, kterou by již nikdy nebylo možné zvrátit,“ poznamenal.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.