Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vytíženou Spořilovskou v Praze má ztišit nový most i asfalt

  15:08aktualizováno  15:08
Pražská Technická správa komunikací představila zastupitelům svůj záměr, jak dočasně ztišit vytíženou Spořilovskou ulici v Praze 4. Podle nich to "zařídí" nový most přes Jižní spojku, protihlukové stěny podél ní i pokládka tichého asfaltu.

Nová opatření na Spořilovské mají zejména ulevit od hluku | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"Než bude dostavěn Pražský okruh mezi D1 a Běchovicemi, můžeme nabídnout jen dílčí a dočasná řešení," řekl zastupitelům šéf Technické správy komunikací (TSK) Ladislav Pivec.

Dostavba nového mostu přes Jižní spojku v ulici Ke Garážím by měla skončit do konce roku. Na něj chce TSK přesměrovat kamiony, které jezdí po Spořilovské ve směru z Jižní spojky na D1. Zároveň by tu nově měla platit povinná minimální vzdálenost mezi kamiony.

TSK podle Pivce nyní zvažuje, zda by to bylo třicet či padesát 50 metrů. Vzdálenost má zajistit, že kamiony nevytvoří souvislou kolonu, kvůli které osobní auta neprojedou.

Protihlukové stěny a val vyrostou kolem Spořilova podél ulice 5. května a Jižní spojky nebo podél Jižní spojky mezi ulicemi Sliačská a Spořilovská. Nová mobilní protihluková stěna má být v severní části Spořilovské.

"Tuto stavbu teď chystáme, snažíme se v soutěži najít zhotovitele," řekl Pivec. Tichý asfalt  pak TSK plánuje položit na Spořilovské a Senohrabské ulici.

Opatření jsou nedostatečná, tvrdí zastupitelé

Podle některých zastupitelů Prahy 4 jsou ale opatření nedostatečná. Místostarosta Jiří Bodenlos (ČSSD) uvedl, že mu chybí protihluková stěna v severní části Spořilovské po pravé straně ve směru od D1 k Jižní spojce.

Zastupitel Strany zelených Petr Štěpánek zase odmítl nechat jezdit kamiony po novém mostě. Podle něj se ujetá vzdálenost kamionů Spořilovem prodlouží. Po Spořilovské ujedou polovinu vzdálenosti, než kolem Spořilova po Jižní spojce a následně ulici 5. května, řekl.

Bývalý starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS) zase magistrát vyzval, aby TSK položila tichý asfalt také na Jižní spojce v Krči, kde kamiony nejezdí.

Po Spořilovské projede každý den v obou směrech podle nejnovějších měření TSK na 50 tisíc automobilů, z nich je zhruba devět tisíc kamionů. V noci to pak je celkem devět tisíc aut a z toho asi 1 700 kamionů.

Dopravní zátěž na Spořilovské vzrostla po otevření Pražského okruhu mezi dálnicemi D1 a D5 v září 2010. Magistrát tehdy zakázal kamionům vjezd na Jižní spojku mezi Barrandovem a Spořilovem.

Vytíženou Spořilovskou ulici má ztišit dočasně nový most i asfalt.

Vytíženou Spořilovskou ulici má ztišit dočasně nový most i asfalt.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.