První souprava po dvouleté rekonstrukci zastavila ve stanici přesně ve 14:23 hodin. Byla to souprava na Černý Most. V opačném směru zde metro zastavilo vzápětí.
Podle redaktora MF DNES, který dění na místě sledoval, byli lidé z první soupravy překvapeni, že zde zastavila. „Nečekal jsem to. Myslel jsem, že výluka ještě pokračuje,“ řekl starší pán. Několik desítek šťastlivců si potom jako suvenýr odneslo tričko s logem metra, tzv. „vránou“. Spousta cestujících si novou stanici ihned fotografovala.
Slavnostního otevření se zúčastnila prakticky kompletní politická špička hlavního města. „Díky otevření stanice se hromadná doprava v centru stane opět o něco příjemnější a přístupnější,“ uvedl primátor Tomáš Hudeček.
„Stanice dostala zcela nový kabát. Byla zmodernizována nejen po vizuální stránce, ale výrazně se také zefektivnila její funkčnost a údržba,“ prohlásil poté šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Nový přístup i technologie
Poslední úpravy ve stanici po náročné rekonstrukci probíhaly den před jejím znovuotevřením.
„Šlo o poslední úklid a finální kontrolu. Stanice je připravena,“ řekl v pátek mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Nová stanice má podobný vzhled jako v minulosti, znovu je vyvedena ve žluté barvě. Během dvouleté rekonstrukce stanice, nad níž vyrostl základ budoucího multifunkčního komplexu Quadrio, zde dělníci kompletně přestavěli přístup na nástupiště a stanice také dostala nové technologie.
Zrušen byl například původní povrchový vestibul, úsek dlouhých eskalátorů byl rozdělen na dvě části.
„První trojice pohyblivých schodů cestující nyní dopraví z nástupiště do nově vybudovaného vestibulu ve druhém podzemním patře dostavovaného obchodního centra. Z něj míří druhá trojice eskalátorů na povrch - ústí na roh ulic Purkyňova a Spálená,“ řekl mluvčí.
Mezi novinky lze zařadit také 42 digitálních reklamních poutačů podél eskalátoru, které nahradily původní klasické plochy. I ty se pomalu začaly zaplňovat reklamními sděleními.
Cestující budou mít také poprvé možnost v rámci pilotního projektu zakoupit si jízdenky přes zcela nový automat. Ten bude vedle mincí přijímat také bezkontaktní platební karty.
Rekonstrukce stanice přišla na 671 milionů korun. Z toho 169 milionů padlo na vybudování bezbariérového přístupu a výtahu od tramvajového uzlu v Lazarské. O náklady na rekonstrukci stanice se podělily dopravní podnik, investor komplexu Quadrio a pražský magistrát.
V noci z pátku na sobotu se po dvouměsíční výluce zprovozní také tramvajový úsek mezi Lazarskou a Václavským náměstím. Úpravou prošla zejména zastávka Lazarská, která dostala bezbariérový přístup.
Obří eskalátory byly do rekonstruované stanice přivezeny v prosinci 2013:
19. prosince 2013 |