Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starosta Příbrami chce stát donutit k dokončení silnice R4. Je životně důležitá, říká

  13:20aktualizováno  13:20
Vedení Příbrami chce bojovat za dostavbu silnice R4. Ta se nedostala do Superstrategie rozvoje rychlostních silnic a dálnic, podle které bude stát stavět. Starosta Příbrami to chce změnit, silnice je pro ekonomický rozvoj Příbramska nepostradatelná. Navíc nedostavěný úsek je velmi nebezpečný.

Rychlostní silnice R4 končí u obce Dubenec. Zbylý úsek ve středních Čechách ale chybí. Ilustrační foto | foto: Ředitelství silnic a dálnic

Starosta Příbrami Josef Řihák žádá ministra dopravy Víta Bártu a hejtmana Středočeského kraje Davida Ratha, aby pomohli s dostavbou silnice R4. Oběma již napsal dopis. Podle plánu Superstrategie bude stát stavět mezi lety 2011 a 2025.

"V návrhu rozvoje silniční sítě ministerstva dopravy zcela chybí stavba úseku silnice R4 z Milína až ke křižovatce Lety. Přitom bez této stavby je celý koncept dostavby R4 bezpředmětný. Zmíněný úsek je dopravně zcela nejvíce zatížen," řekl starosta Příbrami Josef Řihák.

Koncepce rozvoje dopravy počítá pouze s prodloužením stávajícího úseku na křižovatku k obci Háje, tedy na křižovatku se silnicí druhé třídy číslo 118. Ten by měl být otevřen v roce 2014. V roce 2017 by měl poté být dokončen úsek mezi Čimelicemi a Miroticemi v Jihočeském kraji.

Nedostavěný úsek patří mezi nejnebezpečnější v ČR

Dopravní zátěž na chybějícím úseku je však podle starosty Řiháka obrovská. Studie, které má město Příbram k dispozici, navíc podle něj předpovídají, že se bude i nadále stupňovat.

"Silnice R4 v současné podobě je mezi Milínem a křižovatkou Lety i jednou z nejnebezpečnějších komunikací v České republice. Každoročně zde při nehodách umírá několik osob," napsal v dopise starosta.

Stejný názor mají i Písek, Strakonice, Milevsko a další města. Řihák si proto zástupce dotčených úřadů pozval do Příbrami. "Se všemi představiteli samosprávy jsme se shodli, že dostavba R4 je pro rozvoj našich měst a obcí životně důležitá," konstatoval Řihák. Špatné dopravní spojení omezuje rozvoj podnikání a příliv investic do regionu.

Dokončit silnici chce i Jihočeský kraj

Na dokončení R4 má zájem i Jihočeský kraj. "Budeme ještě navrhovat, aby byl do Superstrategie zahrnut obchvat křižovatky Lety, který by zlepšil průjezd po silnici R4 do Středočeského kraje," podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba. Pro obchvat je podle něj již rozpracována projektová dokumentace.

Koncepce rozvoje dopravy navržená ministerstvem není podle jeho mluvčího Karla Hanzelky konečná. "Dokument Superstrategie může na různých úrovních vyvolat odmítavé reakce. Říká však, co je možné s očekávaným objemem financí stavět a co ne. Jeho záměrem je tedy hlavně otevřít debatu o dalším rozvoji dopravní infrastruktury v České republice," dodal mluvčí Hanzelka.

Státní Superstrategie rozvoje silnic počítá s prodloužením R4 pouze k obci Háje. Příbramská radnice chce, aby byla R4 prodloužena i dále.

Státní Superstrategie rozvoje silnic počítá s prodloužením R4 pouze k obci Háje. Příbramská radnice chce, aby byla R4 prodloužena i dále.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aldašín byl centrální farní obcí, která zanikla za třicetileté války. Na fotce...
Z vypáleného Aldašína zůstal jen kostel, turisty sem táhne i skladatelův hrob

Vesnice Aldašín byla vypálena během třicetileté války. Z někdejší pastevecké osady zbyl do současnosti jen gotický, barokně přestavěný kostel se hřbitovem,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Vlaky přestanou jezdit mezi Prahou a Hostivicí, nahradí je autobusy

Od pondělní půlnoci přestanou jezdit vlaky mezi pražským Masarykovým nádražím a Hostivicí. Kvůli výlukám je až do 3. září nahradí autobusy.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.