Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starý tramvajový most zmizí z pražské Troje v roce 2013

  13:37aktualizováno  13:37
Tramvajový most, který namísto starého "rámusáku" spojí Troju a Holešovice, by měl být hotový v první polovině roku 2013. První rok provozu bude ale sloužit jen tramvajím. V roce 2014, kdy bude zprovozněn budovaný tunel Blanka, se otevře i pro auta, chodce a cyklisty.

Tramvajový most vznikl jako provizorní spojení mezi Trojou a Holešovicemi v roce 1977. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Kymácející se vozy a rachot, ve kterém není slyšet vlastního slova. Tak dnes vypadá jízda tramvají přes ocelový most nad Vltavou mezi Trojou a Holešovicemi, který vznikl už v roce 1977. "Rámusák", jak most místní nazývají, však brzy zmizí. A spolu s ním i rozléhající se hluk.

Trojský most

Délka mostu 250 m
Rozpětí oblouku 196 m

Pro auta: dva jízdní pruhy v každém směru
Pro MHD: uprostřed tramvajová trať
Pro pěší a cyklisty: po obou stranách mostu chodníky i cyklostezka

Zdroj: www.tunelblanka.cz

Linky s čísly 14 a 17, které přes provizorní "železňák" jezdí, se totiž v polovině roku 2013 přesunou na nový elegantní most, který buduje společnost Metrostav jen o pár desítek metrů dál.

Klidnou jízdu si však užijí po určitou dobu jen cestující městskou hromadnou dopravou. Přestože nový prostorný most má v budoucnu posloužit i cyklistům, chodcům a čtyři jízdní pruhy také automobilům, ti všichni si budou muset ještě počkat.

"Celý most zprovozníme až s tunelem Blanka, tedy zřejmě v roce 2014. Do té doby by nemělo smysl, aby tudy řidiči jezdili. Dokud nebude postavené napojení na okolní silnice, ani by neměli kam jezdit," vysvětluje mluvčí Metrostavu František Polák.

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju
Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju

Vizualizace nového mostu spojujícího Holešovice a Troju a navazující křižovatkou

Výstavbě křižovatky v Troji, která přivede řidiče do tunelového komplexu Blanka, přitom překáží právě současná tramvajová trať. Jakmile vozy Dopravního podniku pojedou po novém přemostění, starý "Rámusák", který slouží už více než třicet let, dělníci demontují a odstraní.

Chtěli ušetřit. Bylo už pozdě

Lidé z Troje mohou rostoucí stavbu nového mostu pozorovat už dnes. Dělníci pracují na nosné konstrukci. Ještě nedávno však nebylo vůbec jisté, zda se most v navrhované podobě nakonec dostaví. Trojský most patří totiž mezi položky, kvůli kterým se stavba Blanky prodražila. Možné úspory na výstavbě přemostění za více než 720 milionů korun nechalo město posoudit odborníky.

"Z posudku vyplynulo, že změnit vzhled mostu v této fázi výstavby by vyšlo ještě dráž," uvedl před více než měsícem náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Aldašín byl centrální farní obcí, která zanikla za třicetileté války. Na fotce...
Z vypáleného Aldašína zůstal jen kostel, turisty sem táhne i skladatelův hrob

Zaniklá vesnice Aldašín byla vypálena během třicetileté války. Z pastevecké osady zbyl jen gotický kostel se hřbitovem, dnes skrytý uprostřed lesů...  celý článek

Na Jarmark OnaDnes.cz dorazily stovky lidí. (19. května 2012, Praha)
Praha spouští ekologický „blešák“, lidem nabídne opotřebované věci

Co s věcmi, které už nepotřebujeme? Praha hledá místo, kde by otevřela takzvané Re-Use centrum. V něm chce shromažďovat odložené věci, které jsou funkční a...  celý článek

Městský soud v Praze řeší případ loupežného přepadení luxusního obchodu s...
Za zmizením luxusních hodinek je sehraný gang, loupež za miliony řeší soud

Z milionové loupeže hodinek v luxusním klenotnictví na pražském Starém Městě, které se odehrálo loni na konci února, se dnes před senátem Městského soudu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.