"Na místě se daly dohromady tři třetiny oblouku. Ta první na trojské straně se dělá od středy a dokončíme ji v sobotu. Deset dní nato budeme zvedat další třetinu na opačné straně,“ popsal mluvčí společnosti Metrostav František Polák.
Jedna třetina ocelového oblouku váží 720 tun a podle odborníka na mostní konstrukce Tomáše Rottera z ČVUT je to most, který se často nestaví.
"Je to takzvaný síťový most. Závěsy, které tam jsou, jsou poměrně husté, vzájemně se kříží. Takové mosty už u nás máme asi tři čtyři a ve světě jsou také. První síťový most u nás byl postaven v Bechyni přes Lužnici. Tento typ mostů se vyznačuje dobrou statikou, dobrým architektonickým působením," řekl Rotter.
Trojský most, který nahradí nedaleký "Rámusák" pouze pro tramvaje, má rozpětí asi sto metrů a budou na něm dva jízdní pruhy pro auta, chodníky, koleje pro tramvaje i cyklopruhy.
Zatímco tramvají se po něm cestující svezou patrně už koncem příštího roku, řidiči si budou muset počkat. "Auta na nové přemostění pojedou až po zprovozněním Blanky, což bude v dubnu 2014. Jakmile se auta pustí sem, uleví se mostu Barikádníků," řekl Polák.
Trojský most však patří mezi položky, kvůli kterým se prodražila stavba tunelu Blanka. Možné úspory na výstavbě přemostění za více než 720 milionů korun nechalo před rokem město posoudit odborníky. Nakonec však dospěli k závěru, že v takové fázi výstavby by změny stavby vyšly ještě dráž.