Vizualizace navrhovaných stanic metra D

Vizualizace navrhovaných stanic metra D | foto: Metroprojekt

Praha přerušila stavební řízení k metru D do Písnice, kvůli výkupu pozemků

  • 6
Pražský magistrát v červenci na rok a půl přerušil stavební řízení týkající se stavby metra D do Písnice. Především tak učinil kvůli váznoucímu výkupu pozemků potřebných pro stavbu. Co to bude znamenat pro zahájení prací, není jasné.

První etapa výstavby metra D, které spojí centrum s jižní částí města, by podle původních předpokladů měla být dokončena do konce roku 2022.

„Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,“ řekl radní pro dopravu Petr Dolínek.

Problém je podle něj s výkupem pozemků kolem Písnice a Thomayerovy nemocnice, které vlastní sedm majitelů. „Dohoda s těmito majiteli se zatím nepodařila. Desítky pozemků už ale máme vyřešeny,“ doplnil náměstek.

Pro vybudování metra D je nutný výkup asi 800 pozemků. Nedávno sesazený ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš vloni v rozhovoru s ČTK řekl, že výkupy jsou „jednou z Achillových pat“ stavby metra D. Před rokem odhadoval, že město všechny potřebné pozemky získá do letošního září.

Trasa metra D povede z Náměstí Míru do Písnice. Jako první se začne stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na Náměstí Míru. Dohromady jde o deset nových stanic. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Vloni otevřené nové stanice metra A do Motola stály zhruba 20 miliard korun.

,