ČTK to zjistila z podkladů určených pro dopravní výbor pražského zastupitelstva. Uzavírka bude spojena s výraznými dopravními omezeními.
Více než dvoukilometrový Strahovský tunel navazuje na tunel Mrázovka. Vede ze Smíchova a ústí na hranici čtvrtí Břevnov a Střešovice, takzvanou křižovatkou Malovanka, na kterou naváže tunelový komplex Blanka. Strahovský tunel tak představuje důležité dopravní spojení Prahy 5 a Prahy 6.
Při uzavírce technici napojí všechny tunely na strahovský velín. Křižovatku Malovanka čekají stavební úpravy nezbytné pro propojení obou tunelů, píše se v podkladech.
Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde na zhruba 37 miliard korun, by se po opakovaných odkladech měl otevřít v polovině září. Slibují to alespoň politici. A některými zdroji zpochybňovaný termín nedávno ČTK znovu potvrdila primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
Dopravní stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měla být původně zprovozněna v roce 2011.
V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Nadále pokračuje soudní pře se správcem stavby, firmou Inženýring dopravních staveb (IDS).