Kvůli nízkému rozpočtu na platy nemohla pražská městská policie celý letošní rok nové strážníky přijímat. Od ledna jejich počet klesal a nyní se ukazuje, že má městská policie 115 volných míst pro okrskáře i hlídky.
FAKTA
Nábor strážníků Letos hledají 192 lidí. Letošní kampaň je decentnější. Na plakátech bude strážnice a strážník v cyklistické přilbě a s kolem. |
Navíc má v plánu navýšit počet policistů, již dohlížejí na bezpečí, o sedmdesát sedm, takže bude shánět celkem 192 nových strážníků.
"Náborová kampaň se rozjede v lednu," upřesnil ředitel Městské policie v Praze Eduard Šuster.
Plakáty a letáky policie rozmístí v metru, na tramvajových zastávkách, v autobusech, na středních i vysokých školách. Spustí i půlminutové spoty.
Podmínky přijetí k městské policii jsou nelehké a nástupní plat, který bez příplatků činí 21 tisíc korun, naopak podprůměrný. Přesto je zájem adeptů podle ředitele velký. Uvedl, že od podzimu se k městské policii hlásilo více než 400 lidí. Sítem fyzických, zdravotních či psychologických testů však projde obvykle sotva desetina uchazečů.
"Hlavně na psychotestech lidé vypadávají. Máme je stejně obtížné jako státní policie, musíme být nároční, protože strážníci pracují se zbraní," vysvětlila za strážníky Irena Seifertová. Mnozí uchazeči prý neprojdou například kvůli lhaní, agresivitě nebo labilitě.
Zájemci o práci by mělo být aspoň 21 let, měl by mít maturitu. Podmínkou je i dobrý zdravotní stav. Než začnou nováčci pracovat, projdou tříměsíčním kurzem, zkouškou a dvouměsíční praxí.
Nové heslo na nových autech
V rámci velké lednové náborové kampaně městská policie poprvé představí nové heslo. Pražští strážníci po létech opustí známý slogan Pořádek a bezpečí a nahradí jej novým - Pro metropoli bezpečnější. Ten se objeví později i zapsaný v novém logu i na služebních automobilech.
"Heslo symbolizuje náš cíl a snahu dostat se k němu. My tím lidem říkáme, že vše, co děláme, směřuje k tomu, aby naše metropole byla bezpečnější," vysvětluje Šuster. Logo bude nejspíše tvořit šedý čtverec s bílo-modrým nápisem.
Logo se postupně objeví na nových služebních vozidlech. V relativně krátké době bude skoro na všech kapotách a dveřích. Rada Prahy totiž strážníkům před pár týdny slíbila, že jim během čtyř let nakoupí celý nový vozový park, tedy asi dvě stovky aut.
Heslo pomáhali navrhovat strážníci sami, když v rámci interní soutěže posílali svoje nápady. A i když se tak sešly desítky návrhů, nevyhrál žádný. Výsledné Pro metropoli bezpečnější vytvořilo vedení strážníků kombinací několika nápadů.