„Lávka by rovněž znamenala výrazný přínos v době plánované rekonstrukce Libeňského mostu, která bude pro naši městskou část znamenat značnou dopravní zátěž. Na společném zájmu podpořit vybudování lávky jsme se dohodli také s Prahou 8. Letos v březnu jsme v této věci podepsali memorandum, které jsme postoupili Radě hlavního města Prahy,“ říká mluvčí radnice Prahy 7 Martin Vokuš.
Na úrovni hlavního města, Institutu plánování a rozvoje a Povodí Vltavy se nyní projednává, jaké řešení by bylo nejrychlejší a nejúspornější. V této souvislosti se jeví jako reálná možnost propojit Holešovice a Štvanici pontonovým mostem. Tento úsek Vltavy je totiž nesplavný a relativně mělký. Pokud se podaří pro tento projekt získat podporu a souhlas všech orgánů, chtěla by radnice, aby byla na řešení vypsána architektonická soutěž.
Pontonový most by však vedl pouze na Štvanici. Mezi Štvanicí a Karlínem se nachází hluboký průplavný kanál, který by vyžadoval jiné řešení.
Lávka se v nedávné době rovněž stala tématem prací studentů architektury na ČVUT. Ve svých návrzích se zabývali její podobou i možným umístěním.