Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Mladé Boleslavi se začal stavět dlouho odkládaný obchvat

  12:30aktualizováno  12:30
Obyvatelé Mladé Boleslavi se dočkají několikrát odložené stavby severovýchodního obchvatu, který má ulehčit centru od aut. Stavba právě začala a v provozu má být nejpozději na podzim 2014. Vyjde na 270 milionů.

Kolem čtrnácté hodiny vypdají ulice Mladé Boleslavi někdy jako jedno velké parkoviště (Ilustrační snímek) | foto: Jiří Salik Sláma, MAFRA

Mladá Boleslav přitom po odlehčení dopravy volá už několik let. Zejména ve špičce a při střídání směn ve Škodě Auto doprava v centru kolabuje. Město také každoročně trápí smog, patří tak k nejvíce znečištěným v republice.

Obchvat tak má odvést dopravu právě z nejvíce vytížených silnic. Povede od Bondy centra kolem kolejí až k Intersparu a dále na rychlostní komunikaci R10.

Severovýchodní obchvat města

Severovýchodní tangenta, neboli obchvat Mladé Boleslavi, je svým způsobem unikátní. Zatímco v jiných městech obchvaty obvykle vedou okolo města, tedy tangenciálně (kolmo na centrum), v Mladé Boleslavi povede přímo jeho srdcem. Nikoliv však přes obydlené území, ale okolo Škody Auto a kolejí.

"Jakožto rodák z Mladé Boleslavi vím, že si naše město kvůli opravdu nadměrnému provozu v centru města tangentu jistě zaslouží. Mnozí z nás tomu věnovali několikaleté úsilí," poznamenal při slavnostním zahájení stavby náměstek hejtmanky Robin Povšík. 

Stavba se totiž kvůli problémům s výkupy pozemků několikrát oddalovala. Současná podoba projektu se podle náměstka primátora Mladé Boleslavi Adolfa Beznosky začala připravovat nejméně od roku 2007.

"Nyní tak konečně odlehčíme dopravně velmi zatížené tepně města, třídě Václava Klementa, a co je nejpodstatnější, zlepšíme život občanů," dodal Beznoska. Ulevit se má také zatěžovaným ulicím Jičínská a T.G. Masaryka.

Podle vedení města i kraje jde o komplexní řešení dopravních problémů, které zahrnuje demolici stávajících objektů, výstavbu pozemních komunikací, okružní křižovatky, mostních objektů, opěrných zdí, vodohospodářských objektů, elektrosítí, potrubního vedení či objektů drah.

Jan Kurka z občanského sdružení Téma dne ale namítá, že do komplexnosti má toto řešení daleko.

"Stavba tangenty je krok dobrým směrem, aby se ale centru města ulevilo od dopravy, musí následovat další kroky jako například zákaz průjezdu centrem, zpomalovaní rychlosti a podobně.  Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že pouhou stavbou nových silnic se v zásadě nic neřeší, vždy pouze přitáhnou nová auta," říká Kurka.

Společnými investory Severovýchodní tangenty jsou Vodovody a kanalizace Mladá Boleslav a.s. (12,6 milionu korun) a Středočeský kraj (257 milionů korun s čerpáním z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury).

Obchvat začne u Bondy centra a autobusového nádraží - MODRÁ, odvede automobily z centra kolem kolejí za město k výjezdu na R10 a na Jičínskou ulici - ZELENÁ

Obchvat začne u Bondy centra a autobusového nádraží - MODRÁ, odvede automobily z centra kolem kolejí za město k výjezdu na R10 a na Jičínskou ulici - ZELENÁ

Autor:




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Volné prostranství u hotelu InterContinental v Pařížské ulici v Praze 1.
Lidé odmítají zástavbu volného prostranství v Pařížské ulici. Chtějí zeleň

Náměstíčko u pražského hotelu InterContinental, jedna z mála volných ploch v této části centra, se má proměnit ve stavební pozemek. Z rozhodnutí Institutu...  celý článek

Firma vlastní dům od roku 1994. Náklady na projekt dosahují podle společnosti...
Hotovo, parcela je volná. Z domu na Václavském náměstí nic nezůstalo

Na rohu Václavského náměstí a Opletalovy ulice v Praze už skončila demolice nadzemní části rohového domu č. 47. Parcela se připravuje k stavbě skleněného...  celý článek

Emauzy. Na klášter a kostel dopadly tři ničivé zápalné pumy, každá o váze 227...
Zmizelá krása Česka. Když záhuba stavebních skvostů bolí

Když v srpnu 1881 vyhořelo Národní divadlo, matka malířky Zdenky Braunerové napsala Antonínu Chittussimu: „Plakala jsem jako dítě. V Čechách bylo v té chvíli...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.