Podle soudkyně Zuzany Čížkové Taxify poskytuje prostřednictvím své mobilní aplikace přepravní služby podle zákona o silniční dopravě, a tudíž se musí řídit pravidly pro taxislužby. Odmítla tvrzení firmy, že je pouze vývojářem aplikace a za její použití není zodpovědná.
Alternativní taxislužba Taxify s výrokem soudu nesouhlasí a zřejmě se proti němu odvolá.
„Nesouhlasíme s dnešním rozhodnutím soudu a jsme připraveni se proti němu odvolat. Jeho dnešní výrok vnímáme nejen jako krok zpět pro Taxify, ale také jako prohru pro pokrok a svobodu v přepravě v České republice,“ uvedl Roman Sysel, šéf Taxify pro Českou republiku a Slovensko.
Městský soud v souvislosti s Taxify řeší i jiný případ, ve kterém je žalující stranou společnost Liftago a týká se fungování Taxify v dalších českých městech.
„Taxify dodržuje zákon u sebe doma v Estonsku, tak nevidím důvod, proč by to nedokázali u nás. Praktický dopad rozhodnutí soudu nemá, nejde o předběžné opatření, takže lze předpokládat, že se Taxify odvolá,“ řekl iDNES.cz zakladatel Liftago Taxi Ondřej Krátký.
Soud na začátku října vydal ve věci předběžné opatření, které Taxify dočasně zakazuje provoz služeb s nelicencovanými řidiči v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích. Firma ovšem s odvoláním na svou pozici provozovatele platformy, nikoli přepravy, nadále jezdila i s řidiči bez taxikářské licence, za což dostala od soudu pokutu 590 tisíc korun.
Od prosince společnost v těchto městech licence vyžaduje. O předběžné opatření, které by zakazovalo fungování společnosti i v Praze, v minulosti žádali také pražští taxikáři, soud jim však nevyhověl.
Taxify začala v Česku fungovat v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů. V dalších městech začala služba fungovat od letošního července.
Pražští taxikáři předali vládě petici proti alternativním taxislužbám (11/2018):