Podle magistrátu vede tento více než dvojnásobný převis nabídky nad poptávkou k nečestným praktikám, nepoctiví taxikáři předražují ceny za své služby.
S tím souhlasí například i majitel dispečinku taxi Speed Cars Jiří Hrdlička. Podle jeho názoru by nižší počet řidičů taxi Praze prospěl.
"Zkvalitnily by se tak služby. V současné době je největší problém s takzvanými ´devadesátidevítikorunovými´ taxikáři, to by měl konečně někdo řešit," řekl Hrdlička.
Narážel tak na skupinu taxikářů, kteří nerespektují rozhodnutí magistrátu o nejvyšší možné ceně za jeden kilometr jízdy.
"U dispečinku problémy nejsou, pokud se zákazník s někým nepoctivým setká, my máme páky, jak situaci řešit - nekvalitního řidiče prostě nahradíme lepším," dodal Hrdlička.
Situace se podle magistrátu zlepšuje
Na druhou stranu se podle magistrátní studie situace za uplynulých deset let zlepšila. Zatímco v roce 2002 kontroloři zaznamenali 32 procent případů, kdy taxikáři ošidili zákazníky, loni zjistili pochybení už jen u 2,5 procenta zkoušených řidičů.
Pracovníci magistrátu přesto rozdali více pokut za nedodržení provozního řádu než před deseti lety. Loni potrestali 241 řidičů vozů taxi, v roce 2002 pokutovali o šest taxikářů méně.
Praxe vybíraných pokut se však před třemi lety změnila. Nejvyšší správní soud tehdy rozhodl, že při udílení pokut musí správní orgán, v tomto případě magistrát, přihlížet k majetkovým poměrům nepoctivého řidiče. Jinými slovy, pokuty nesmějí být likvidační.