Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Tonda s Adélou skončili. Natočili jsme demontáž razicích štítů

  19:14aktualizováno  19:14
Pražské podzemí opouštějí razicí stroje Tonda a Adéla, které stavěly tunely pro prodloužení metra A z Dejvic do Motol. Tunel po Tondovi už zeje prázdnotou, z Adély v jámě ještě kus zůstává, je už ale bez razicího štítu.

Demontáž hlavní části zabere zhruba 15 minut, dělníci ji poté usadí na podstavec s přesností na milimetry. Místa na práci není mnoho. Mezi štítem a stěnou komory je jen několik centimetrů volného místa.

Štít lze rozebrat a vytáhnout po částech, výjimkou je však řezná hlava. Tu je potřeba na části rozřezat, protože jinak by se nedala protáhnout tunelem do místa vytažení.

Jednotlivé díly štítu odjíždějí v nočních hodinách jako nadměrný náklad do Horních Počernic. Tam je čeká repase a uskladnění.

Adéla i Tonda váží 900 tun a mají délku 100 metrů. Na prodloužení trasy A musel každý štít prorazit 4 050 metrů, dohromady tedy 8 100 metrů.

Stavět by se mělo až na letiště

Stavba prodloužení stanic metra z Dejvické do Motola měří šest kilometrů a město by měla vyjít na 18,7 miliardy korun. Po uvedení do provozu projede jízdní souprava z Dejvické do Motola za 7,5 minuty.

Prodlužování poté bude ještě pokračovat. V roce 2018 by se stroje měly prokopat až do Ruzyně na letiště Václava Havla, uvádí server Metroweb.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.