Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Krnáčové Lítačku nevěříme, jen slibuje další pandu, zní z opozice

  16:11aktualizováno  16:11
Kritika projektu nové pražské tramvajenky Lítačka den po jeho prezentaci primátorkou sílí. Ukazuje se, že informace o jeho přípravě chyběly nejen opozici, ale do jisté míry i náměstkovi a radnímu pro dopravu Petru Dolínkovi z ČSSD. Podle TOP 09 může být Lítačka jen mediální chimérou.

Lítačka | foto: Magistrát hlavního města Prahy

Pražští zastupitelé TOP 09 po úterní schůzce s ČSSD, Trojkoalicí a ODS uvedli, že primátorčin systém je jen záměrné matení veřejnosti. Zastupitelé především kritizují, že kartu chystala Adriana Krnáčová v utajení a nikdo z nich o přípravě nástupce Opencard nevěděl.

Opoziční TOP 09 se dokonce domnívá, že nová tramvajenka neexistuje a jedná se pouze o mediální výstup. Bude chtít vědět podrobnosti o jejím vzniku.

„Tvářit se, že existuje nějaký nový instrument na dopravu v Praze, když s vysokou mírou pravděpodobnosti neexistuje nebo není funkční, to je záměrné klamání veřejnosti,“ uvedl zastupitel TOP 09 Václav Novotný.

Dodal, že se jedná o mediální vyjádření primátorky, které svou závažností nepřevyšuje vyjádření typu „přivezeme pandu“. Narážel tím na dřívější výrok primátorky, že by ráda do pražské zoo získala pandu.

Podle zastupitelů TOP 09 o projektu nebyla zpravena ani ČSSD. „Nabyli jsme dojmu, že o tom nevěděli,“ sdělil Jiří Nouza (TOP 09). Podle nich tím primátorka zaskočila také Dopravní podnik.

Radní pro dopravu a náměstek primátorky Petr Dolínek prý jisté povědomí o projektu měl, třeba název však slyšel poprvé.

„Není zde žádný důvod hovořit o nějakém zvláštním, nebo dokonce utajeném režimu. Netvrdím, že jsme to hlásili do světa, je jasné, že jsme museli zohlednit probíhající soudní spory se společností EMS, ale informace jsme rozhodně nezadržovali,“ uvedla primátorka pro iDNES.cz.

„Operátor ICT navíc své kroky konzultoval i s Dopravním podnikem, takže ta informace opravdu tak tajná nebyla. Komické především je, že nejhlasitější jsou zástupci TOP 09, kteří problém jménem Opencard za 1,7 miliardy korun nebyli schopni nikam posunout,“ dodala.

Nějaké povědomí o projektu jsem měl, tvrdí Dolínek

„Pojmenování Lítačka jsem neznal, nicméně o tom, že paní primátora v souvislosti s Prague Marketem a dalšími těmito aktivitami připravuje nějaký projekt, jsem nějaké povědomí měl,“ sdělil Dolínek.

Detaily podle něj probíral primátorčin tým. „Neměl jsem tak podrobné informace, ale ani jsem je od ní nevyžadoval,“ dodal Dolínek.

Krnáčovou kritizovali v pondělí také členové zastupitelského klubu ANO. I jim vadilo, že o přípravě nikoho neinformovala. „Řada z nás se k tomu vyjádřila negativně kvůli tomu, že jsme s touto záležitostí byli seznámeni po tiskové konferenci,“ uvedl Karel Grabein Procházka z ANO.

Podle Krnáčové by Lítačka měla nahradit kritizovanou kartu Opencard. Magistrát chce nový systém spustit od února, od poloviny roku pak začne fungovat Lítačka, přesný termín však zatím primátorka neřekla. Náklady na připravovaný projekt podle ní nepřekročí deset milionů. V současnosti prý běží testovací provoz. Letos by měly souběžně platit jak Lítačka, tak Opencard, kterou budou moci její držitelé využívat do doby, než jim vyprší platnost karty.

Opencard vlastní asi 1,2 milionu lidí a Praha za ni vydala asi 1,7 miliardy. Karta měla mít celou řadu funkcí, nyní je ale především elektronickou tramvajenkou či průkazem do městské knihovny.

Primátorka Adriana Krnáčová představila Lítačku (25.1.2016):

Autoři: ,


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.