Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prahou začnou jezdit nové tramvaje ForCity, s klimatizací i internetem

  18:04aktualizováno  18:04
V novém kabátu začnou od května jezdit po Praze tramvaje 15T ForCity. Vylepšená tramvaj dostane nové barvy zvenku a plastové sedačky i klimatizaci a wifi uvnitř. Úpravou ale projdou i brzdy, což pomůže tomu, aby tramvaj při jízdě po kolejích neskřípala.

Takhle budou vypadat nové tramvaje Škoda 15T For City. | foto: DPP

„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. Představované novinky prošly důkladným testováním a dostalo se nám na ně pozitivních reakcí,“ řekl Jaroslav Ďuriš, generální ředitel pražského dopravního podniku.

Dodal, že první takto upravené tramvaje vyjedou do ulic právě v květnu.

Na úpravách tramvají 15T modelové řady 2015 pro DPP spolupracoval jejich výrobce Škoda Transportation s architektem Patrikem Kotasem.

Fotogalerie

Zásadní změny čekají tramvaj především v prostoru určeném pro cestující. Do kterého bude zavedena klimatizace a také wifi připojení na internet s technologií LTE. Obojí již DPP ve vybraných vozech testoval cestující novinky uvítají.

Stávající dřevěné sedačky ve vozidlech potom nahradí sedačky plastové s lepším bočním vedením. 

„Podnik se tímto krokem chce vrátit k tradici sedaček z tramvaje T3. A to jak, tak i materiálově, protože tento typ se osvědčil,“ řekl k tomu Ďuriš.

Výrazně se změní i barva tramvají, horní pás vozu bude místo stávající tmavé barvy bílý, bílá barva místo šedé bude použita i pod okny.

Na čele vozu přibude žlutooranžová, úpravou projdou i brzdy

Nový design čeká i čelo vozu a přibude na něm také žlutooranžová barva, a to na jeho střední části.  Navíc se sníží počet plastových dílů, kvůli snadnějším opravám vozů po nehodách.

Kromě změn ve vzhledu a komfortu pro cestující ale nová řada tramvají 15T zaznamená i některé technické změny. Velkou úpravou projde mechanická brzda, jejíž třmen bude opatřen magnetem, který zafixuje brzdové desky tak, aby nedocházelo k nežádoucímu hluku při přejezdech přes kolejová křížení a jiné nerovnosti.

Do kabiny řidiče pak bude vyvedena zásuvka 230V pro potřeby servisu a jednodušší úklid vozů.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.