Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tramvaje na Jižní Město by mohly jezdit po zastřešené Spořilovské ulici

  17:09aktualizováno  17:09
Praha rozhodla, že zastřeší Spořilovskou ulici kvůli nadměrné zátěži v důsledku velkého množství projíždějících kamionů. Útvar rozvoje města teď navíc přemýšlí, kudy vést plánovanou tramvajovou trať na Jižní Město. Možností je víc, mimo jiné se uvažuje o umístění kolejí právě na střechu Spořilovské nebo pod ní.

Spořilovskou ulicí budou možná do budoucna jezdit i tramvaje. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Město souhlasilo se zakrytím hlavního tahu Spořilovem, což by mělo pomoci místním lidem (více čtěte zde). Téměř pod okna jejich domů se totiž před dvěma lety po otevření části Pražského okruhu nahrnuly tisíce nákladních vozů. Spojka mezi dálnicí D1 a D5 svedla kamiony na Spořilov proto, že na postavený okruh nenavazuje další část od brněnské dálnice k Běchovicím.

"Obyvatelé Spořilova proto požadují odvedení poloviny kamionů z místa jejich bydliště. Optimální řešení tedy je, aby město umožnilo kamionům najíždět na Jižní spojku u Kačerova. Zároveň požadujeme zastřešení Spořilovské. Peníze na zakrytí však město nemá," podotýká Jana Růžičková ze sdružení SOS Spořilov, které poukazuje na zvýšení hluku a větší množství zplodin u Spořilovské.

Na střechu zatím nejsou peníze

Na opravě mostu a nájezdu na Kačerově se nyní pracuje. A dopravní plánovači mezitím vymýšlejí, kudy táhnout koleje zamýšlené tramvajové tratě ze Spořilova na Jižní Město. Jednou z možností je umístit je právě na plánovanou střechu Spořilovské ulice a nebo pod ni.

"To jsou hlavní zvažované varianty. Momentálně se trochu přikláníme spíš k té, která by nevedla po zastřešení," říká Jakub Zajíček z Útvaru rozvoje města.

Tento příklon ovlivňuje fakt, že město dosud nerozhodlo o způsobu zastřešení ulice. Kromě toho by takzvané těžké zakrytí, po kterém by mohla vést trať, stálo víc peněz. Přitom v městské kase zatím nejsou peníze ani na samotnou "střechu".

"Magistrát by ať už pevné či lehké zastřešení rád financoval z peněz Evropské unie, případně z rozpočtu města. Rada města rozhodla, že ulici zakryjeme, ale obě varianty se budou ještě probírat," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček.

Podle Zajíčka by zastřešení Spořilovské umožnilo nejen vést tudy koleje pro tramvaje, ale také vybudovat třeba park.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.