„Neprodleně se spojím s generálním ředitelem společnosti Škoda Transportation, abychom společně projednali způsob opravy a následnou úhradu nákladů,“ prohlásil ředitel a předseda představenstva DPP Jaroslav Ďuriš. Vedení DPP prý bude se Škodou spolupracovat už při diagnostice a opravách.
Výrobce tramvají zatím o potížích s vozy prý neví. "Bohužel v tento moment nemáme o problémech tramvají žádné oficiální informace, ale jsme ochotni poskytnout dopravnímu podniku pomoc při zjištění příčiny závady a navržení jejího způsobu opravy," reagovala mluvčí společnosti Škoda Transportation Lubomíra Černá.
Od středy 6. srpna pak DPP dočasně odstaví i všechny zbývající modely 14T. „Chtěl bych zdůraznit, že naší prvořadou prioritou je bezpečnost provozu, z tohoto důvodu také okamžitě přikročíme k revizi ostatních tramvají tohoto typu,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPP Jaroslav Ďuriš.
Absenci 59 tramvají ale cestující téměř nepocítí. Odstavené vozy na jednotlivých spojích nahradí jiné nízkopodlažní vozy, kterými dopravní podnik disponuje.
V pondělí 4. srpna 2014 nalezl DPP trhliny na konzolách určených k uchycení táhel, které vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly, a to celkem na šesti vozech 14, konstatuje tisková zpráva. „Bezpečnost tramvajové dopravy nebyla a nebude v žádném případě ohrožena,“ ujišťuje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.
Tramvaje typu 14T, které vyrobila Škoda na zakázku pražského dopravního podniku, vyjely do ulic Prahy v lednu 2006. Průměrně mají najeto 315 tisíc kilometrů.