Jen tramvaj označená symbolem bezžlábkové kolejnice smí až na Lehovec

Jen tramvaj označená symbolem bezžlábkové kolejnice smí až na Lehovec | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Tramvaje se na trať z Braníku do Modřan vrátí o čtyři dny dříve

  • 0
Výluka tramvají mezi Braníkem a Modřany bude kratší, než Dopravní podnik původně plánoval. Obyvatelé se svezou domů tramvají již ve středu 19. října, namísto plánované soboty 22. října. Při rekonstrukci byl třeba opraven most v Modřanech, panely na trati pak nahradily pražce.

Necelých šest kilometrů tramvajové tratě z Braníka na Sídliště Modřany bylo uzavřeno zhruba čtyři měsíce.

"Délku rekonstrukce limitovala časově a technologicky náročná stabilizace estakády u modřanského nádraží, tedy mostu mezi zastávkami Nádraží Modřany a Čechova čtvrť," uvedla mluvčí podniku Ilona Vysoudilová.

Most v pražských Modřanech se vychýlil o 20 centimetrů. (7. září 2009)

Most se totiž v minulosti hnul a byl od léta 2009 vychýlen o zhruba 15 až 20 centimetrů (o posunutí mostu čtěte zde). Statik tehdy dokonce na čas zakázal, aby po mostě jezdily tramvaje. Zaměstnanci Dopravního podniku tak museli most stabilizovat, zlikvidovali dosud provizorní zajištění a posunuli jej do správné polohy.

"V okolí zastávek Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany byly velkoplošné panely nahrazeny klasickou konstrukcí na pražcích s otevřeným svrškem. Na některých místech byly také použity bezžlábkové kolejnice," uvedla mluvčí.

Změna na Vinohradech

Kvůli výměně kolejových oblouků bude od soboty 15. října do 22. října do 0:45 přerušen tramvajový provoz v obratišti Olšanské hřbitovy. Linka 5 bude ze zastávky Olšanské hřbitovy prodloužena přes zastávky Želivského, Nákladové nádraží Žižkov a Ohrada do zastávky Vápenka.

Kvůli zoufalému stavu staré panelové trati bylo dokonce nutné, aby v některých úsecích byla rychlost snížena na minimum. Nejrozsáhlejší výměna původních kolejnic za kolejnice bezžlábkové je v úseku Černý kůň - Modřanská škola, kde žlábkové kolejnice trpěly extrémně nesouvislým bočním opotřebením, které způsobovalo rozkmitání jedoucích tramvají.

Opraveny jsou také zastávky

„Z technického hlediska se na trati eliminoval hluk a prach v okolí, snížily se provozní a investiční náklady a prodloužila se životnost trati," uvedl vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje Jan Šurovský.

Podnik rovněž nechal opravit tramvajové zastávky Čechova čtvrť a Poliklinika Modřany. „Výška nástupiště se zvýšila na 24 centimetrů, čímž jsme zajistili bezbariérový přístup. Další zastávky v úseku Braník - Modřany zůstaly původní, ale byly opraveny," dodala Vysoudilová.

Nově označené tramvajové přechody.

V souvislosti s otevřením trati chce dopravce Pražany upozornit na to, že tramvaj má vždy přednost, přestože je chodec na přechodu. Od pondělí 17. do čtvrtka 20. října 2011 tak postupně na Kotlářce, Černokostelecké, Náměstí Bratří Synků a ve Stromovce bude speciální tramvaj s informačními materiály. Připraveny budou i krátké přednášky a výstava fotografií.